Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Οι θέσεις του Δήμου Καλαμάτας στη συνεδρίαση του ΔΣ του ΦΟΔΣΑ

Μετά την αναβολή της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων (νέος ΠΕΣΔΑ), τη Δευτέρα 11 Ιουνίου 2016, συγκαλείται σήμερα και ώρα 18.00 το όργανο αυτό, στην Τρίπολη, για τον ίδιο λόγο.

Ο Δήμαρχος θα υποστηρίξει όσα το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας αποφάσισε στη 12η/2016 συνεδρίασή του, το βράδυ της Πέμπτης 30 Ιουνίου 2016, δηλαδή την εγκριθείσα εισήγηση της Δημοτικής Αρχής για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, ύστερα από συγκεκριμένο σκεπτικό, η κατάληξη του οποίου είναι η αποδοχή της δεύτερης λύσης (ΙΒ σενάριο της μελέτης), η οποία εκπονήθηκε με πρωτοβουλία του ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου, σε συνδυασμό με σειρά βελτιωτικών προτάσεων.
H εισήγηση της δημοτικής αρχής είχε ως εξής:
«Επί της μελέτης επικαιροποίησης του ΠΕΣΔΑ Περιφέρειας Πελοποννήσου από τον ΦοΔΣΑ Πελοποννήσου
Αφού λάβαμε υπόψη:
1) τις τρεις (3) προτεινόμενες λύσεις της μελέτης που έχει ανατεθεί από τον ΦοΔΣΑ Περιφέρειας Πελοποννήσου για την επικαιροποίηση του ΠΕΣΔΑ της Περιφέρειας, δηλαδή τις λύσεις: (α) της κεντρικής διαχείρισης, (β) της κεντρικής διαχείρισης με τοπικές κομποστοποιήσεις και (γ) της αποκεντρωμένης διαχείρισης,
2) τη μέχρι τώρα έλλειψη βούλησης, από πλευράς Κυβέρνησης, για την παροχή στήριξης προς την τοπική διαχείριση με τη μη τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου και τη μη παραχώρηση του απαιτούμενου εξοπλισμού,
3) την έλλειψη κάθε διάθεσης ικανού αριθμού Δήμων της Περιφέρειας να συμμετάσχουν στη διαδικασία της τοπικής διαχείρισης αφού ούτε τη χρηματοδότηση των 11.000.000 € αξιοποίησαν ούτε τοπικά σχέδια διαχείρισης συνέταξαν,
4) τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην εφαρμοζόμενη σήμερα μέθοδο διαχείρισης των δημοτικών απορριμμάτων στη Μαραθόλακκα, εισηγούμαστε την αποδοχή της (β) λύσης (ΙΒ σενάριο της μελέτης), δηλαδή της λύσης της κεντρικής διαχείρισης με τοπικές κομποστοποιήσεις, διότι:
- ενεργοποιεί τους δημότες,
- δημιουργεί θέσεις εργασίας,
- περιβαλλοντικά υπερέχει.
Η επιλογή αυτή θα μπορούσε να συνδυαστεί με μια σειρά βελτιωτικές προτάσεις όπως:
1) Κατάργηση της διαφοροποίησης της τιμής εισόδου από 80,5€/τον. για τους πρώτους 150.000 τόνους εισερχομένων σε 35€/τον. για τους επόμενους και η αντικατάσταση από μια ενιαία μέση τιμή, η οποία θα λειτουργούσε ως κίνητρο για τους ΟΤΑ στην προσπάθεια μείωσης των σύμμεικτων απορριμμάτων τους με τη διοχέτευση όλο και μεγαλύτερων ποσοτήτων στα διαφορετικά ρεύματα ανακύκλωσης και προδιαλεγμένων βιοαποβλήτων, που και αυτά θα πρέπει να έχουν μια σαφώς μικρότερη τιμή εισόδου από τα σύμμεικτα. Η σημερινή πρόβλεψη για τιμή εισόδου 35€/τον. πάνω από τις 150.000 τόνους εισερχομένων λειτουργεί ως αντικίνητρο για τη μείωση του ρεύματος των σύμμεικτων.
2) Διασφάλιση της εξαγγελθείσας μείωσης της ελάχιστης εγγυημένης ποσότητας από 150.000 σε 100.000 τόνους / χρόνο με εγγύηση του κράτους για περαιτέρω μείωση, με αποζημίωση από αυτό της εταιρείας. Έτσι και δεν θα ανακοπεί η βελτίωση της εναλλακτικής διαχείρισης που θα επιχειρείται από τους ΟΤΑ και το κράτος θα έχει όφελος μεγαλύτερο από το κόστος που θα κληθεί να καταβάλει, υπό την προϋπόθεση πάντοτε ότι αυτό είναι μέσα στη νομική ευχέρεια της χώρας.
3) Διασφάλιση του χαρακτηρισμού και των 12 νέων ΣΜΑ ως πύλης εισόδου στο σύστημα ώστε το κόστος μεταφοράς μέχρι τον επόμενο χώρο υποδοχής, ΣΜΑ ή ΜΕΑ, να μην βαρύνει τους αντίστοιχους ΟΤΑ.
4) Διασαφήνιση ότι δεν υπάρχει περιορισμός εγγυημένης σύστασης εισερχόμενων αποβλήτων.
5) Διασφάλιση εισόδου στο σύστημα ποσοτήτων μεγαλύτερων των 200.000 τόνων τα πρώτα τουλάχιστον χρόνια, εφόσον αυτό απαιτηθεί.
6) Τα έσοδα του Πράσινου Ταμείου στους ΟΤΑ.
7) Πρόβλεψη και εναλλακτικών δυνατοτήτων διαχείρισης του υπολείμματος (π.χ. βελτιστοποίησή του ως RDF και αξιοποίησή του ως καυσίμου, θερμική αξιοποίησή του ή κάθε άλλη δυνατότητα που θα μπορούσε να υπάρξει από την αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας).
8) Θέσπιση αντισταθμιστικού οφέλους για τους Δήμους που φιλοξενούν εγκαταστάσεις διαχείρισης απορριμμάτων.
9) Δυνατότητα ελεύθερης επιλογής των Δήμων για το αν θα ενταχθούν στον ΦοΔΣΑ ή τρεις (3) ΦοΔΣΑ αντί του ενός, ένας για κάθε διαχειριστική ενότητα».
Φυσικά, θεωρείται δεδομένο ότι ισχύουν όσα έχουν συμφωνηθεί κατά τις διαπραγματεύσεις της Κυβέρνησης με την ΤΕΡΝΑ, δηλαδή ότι η ελάχιστη εγγυημένη ποσότητα παραδιδόμενων απορριμμάτων πέφτει στους 100.000 τόνους ετησίως, ότι θα δημιουργηθούν επιπλέον 12 σταθμοί μεταφόρτωσης κ.λπ.
Επισημαίνεται ότι ο μελετητής του ΠΕΣΔΑ εισηγείται ορισμένες τροποποιήσεις, σε σχέση με τη μελέτη η οποία παρουσιάστηκε προς έγκριση από το ΔΣ του ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου την προηγούμενη Δευτέρα 11 Ιουλίου 2016. Τις τροποποιήσεις αυτές μπορείτε να δείτε εδώ.

 

iso

govgr

wifi4eu

Επικοινωνία

Αθηνών 99, Καλαμάτα ΤΚ 24 134

  • dummy(+30) 27213 60700

  • dummy(+30) 27213 60760

  • dummy polites@kalamata.gr

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech