Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Μάντεψε τι!

Τίτλος: Μάντεψε τι!


C:\Users\user\Desktop\ΛΟΡΕΑΝΝΑ\ΛΟΡΕΑΝΝΑ ΕΚΔΑΠ\πληροφοριες\EIKONES\Webp.net-compress-image-39.jpg

Εκτιμώμενος χρόνος: 30-45 λεπτά

Ηλικία: από 5 ετών και άνω



Η τακτική συζήτηση για τα συναισθήματα βοηθά τα παιδιά να γίνουν πιο συναισθηματικά ευφυή καθώς μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους και να αναπτύσσουν την ικανότητα να διατηρούν την ηρεμία τους μπροστά σε έντονα συναισθήματα και να ενεργούν με υγιείς, κοινωνικά απαράδεκτους τρόπους. Επιπλέον αρχίζουν να αισθάνονται πιο σίγουρα και ικανά να επικοινωνούν με τον κόσμο εντός και εκτός σπιτιού και σχολικού περιβάλλοντος. 

Θα χρειαστείτε:

  • Ένα ελαστικό υλικό (λάστιχο, κορδέλα κτλ.) για να ταιριάζει γύρω από το κεφάλι κάθε παίκτη.
  • Χαρτί Α4 ή χαρτόνι (αν υπάρχει δυνατότητα το πλαστικοποιούμε για ανθεκτικότητα).
  • Μαρκαδόρους.
  • Ψαλίδι.

Πάμε να ξεκινήσουμε. 

C:\Users\user\Desktop\ΛΟΡΕΑΝΝΑ\ΛΟΡΕΑΝΝΑ ΕΚΔΑΠ\e9b995648647b32decb6ec541b56c865.jpg

  1. Κόβουμε τα χαρτιά σε τετράγωνο ή ορθογώνιο σχήμα.
  2. Σχεδιάζουμε με τους μαρκαδόρους πρόσωπα με συναισθήματα (χαρά, λύπη, θυμό, ενθουσιασμό, τρόμο, ντροπή, εκνευρισμό, έκπληξη κτλ.).
  3. Τοποθετούμε το λάστιχο / κορδέλα στο κεφάλι του κάθε παίκτη.
  4. Αφού έχουμε σχεδιάσει αρκετές κάρτες με συναισθήματα, τις βάζουμε κρυμμένες τη μια πάνω στην άλλη και ο κάθε παίκτης με τη σειρά του τοποθετεί από μία στο κεφάλι του (να την βλέπουν οι άλλοι παίκτες αλλά όχι εκείνος.
  5. Ένας από κάθε ομάδα αναλαμβάνει το ρόλο του αφηγητή και ξεκινά με εκφράσεις όπως : «Έτσι νιώθω όταν….» και μια κατάσταση που γνωρίζουν οι παίκτες πχ. «έτσι νιώθω όταν τρώω το αγαπημένο μου φαγητό» ή «έτσι νιώθω όταν μου κάνει παρατήρηση η μαμά/ ο μπαμπάς». ΣΗΜΕΙΩΣΗ: ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ «ΕΤΣΙ ΝΙΩΘΩ ΟΤΑΝ ΕΙΜΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ» Ή «ΕΤΣΙ ΝΙΩΘΩ ΟΤΑΝ ΦΟΒΑΜΑΙ» κτλ. 
  6. Ανάλογα με την οδηγία που ακούν οι παίκτες, πλησιάζουν εκείνον που έχει στο κεφάλι του το συναίσθημα που τους αντιπροσωπεύει. 
  7. Ο παίκτης που η κάρτα του αντιπροσωπεύει τους περισσότερους, καλείται να μαντέψει ποιο συναίσθημα είναι στην κάρτα του.
  8. Αν το μαντέψει σωστά, παίρνει εκείνος τη θέση του αφηγητή και μετράει μία νίκη.
  9. Το παιχνίδι τελειώνει όταν έχουμε εξαντλήσει όσο γίνεται περισσότερα συναισθήματα.  Είναι στη δική μας ευχέρεια να ορίσουμε τον νικητή είτε με πόσες φορές έχει γίνει αφηγητής (δηλαδή μάντεψε σωστά το συναίσθημα) είτε όταν εξαντληθούν οι κάρτες.

Καλή διασκέδαση!

Αυτό το παιχνίδι έχει ως ΣΤΌΧΟ:

  • Την ανάπτυξη της συναισθηματικής ευφυίας.
  • Την αποδοχή διαφορετικών συναισθημάτων.
  • Την αποδοχή του διαφορετικού σε ευρύτερο φάσμα.
  • Την ανάπτυξη της έκφρασης των συναισθημάτων.

ΠΗΓΗ: Τόμασεκ Λορεάννα

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Τόμασεκ Λορεάννα

© Copyright

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

2024

gcloud

aria-label="Κλείσιμο μενού"
Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech