Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Διατηρώντας τη Θερμότητα

Δραστηριότητα: «Διατηρώντας τη Θερμότητα»

Απαραίτητη η παρουσία ενός ενήλικα

 

Υλικά:

  1. τρία γυάλινα δοχεία
  2. τα τρία καπάκια τους
  3. ένα μάλλινο ρούχο
  4. φύλλα εφημερίδας
  5. ένα κουτί τόσο ψηλό όσο και τα δοχεία
  6. ζεστό νερό
  7. ένα θερμόμετρο που να μπορεί να βυθιστεί στο νερό (παρουσία ενός ενήλικα)

Μέθοδος/Διαδικασία:

Αρχικά, τυλίγουμε το πρώτο δοχείο με το μάλλινο ρούχο, βάζουμε το δεύτερο μέσα στο κουτί γεμίζοντας το χώρο γύρω του με τα φύλλα της εφημερίδας και αφήνουμε το τρίτο ακάλυπτο.

Στη συνέχεια, γεμίζουμε με πολύ ζεστό νερό τα τρία δοχεία, μετράμε τη θερμοκρασία τους και τα καλύπτουμε με τα καπάκια τους.

Έπειτα, τοποθετούμε τα τρία δοχεία στο κρύο για 30 λεπτά (π.χ. στο μπαλκόνι).

Τέλος, ελέγχουμε με ένα θερμόμετρο σε ποια δοχεία το νερό κρύωσε λιγότερο.

 

Παρατηρούμε ότι το νερό έχει κρυώσει τελείως στο δοχείο που δεν έχει καμία προστασία και λιγότερο στο δοχείο που συσκευάστηκε με τις εφημερίδες μέσα στο κουτί και σε εκείνο που τυλίχτηκε με το μάλλινο ύφασμα.

 

Ερμηνεία:

Αυτό συμβαίνει στο πείραμά μας, γιατί η ποσότητα του αέρα που παγιδεύτηκε και απομόνωσε για περισσότερο χρόνο τα δύο δοχεία από τον κρύο αέρα, εμπόδισε το νερό να κρυώνει.

 

Χρόνος: 40’-45’

Ηλικίες: 7-12 (μπορεί να πραγματοποιηθεί και για παιδιά μικρότερης ηλικίας εφόσον υπάρχει παρουσία ενήλικα)

 

Πηγή: http://ekfechanion.eu/files/chemistry_lykeio/a_lykeiou/peiramata_apla.pdf (σελ 21)

 

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Μιχαλόπουλος Μιχάλης - Περιβαλλοντολόγος

© Copyright

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

2024

gcloud

aria-label="Κλείσιμο μενού"
Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech