Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Ταξιδεύω και συνομιλώ με τα παιδιά του κόσμου

 «Ταξιδεύω και συνομιλώ με τα παιδιά του κόσμου».


Απαιτούμενα υλικά


1. Ένα ποίημα με τίτλο «Ο Θαλασσοπόρος» και εικονογραφημένες ιστορίες παιδιών ανά τον κόσμο.
2. Δραστηριότητες σχετικές με το παραπάνω ποίημα και τις ιστορίες μαθητών από διάφορες χώρες του κόσμου.
Απαιτούμενος χρόνος: 45 – 60 λεπτά.
Η διαδικασία σε απλά βήματα
1. Σε πρώτη φάση, παρουσιάζουμε στους μαθητές το ποίημα ο «Θαλασσοπόρος» και ακολουθεί συζήτηση σχετική με το περιεχόμενό του (βλ. Παράρτημα 1).
2. Έπειτα, προκειμένου τα παιδιά να κατακτήσουν το παραπάνω ποίημα, απαντούν σε κάποιες ερωτήσεις κατανόησης και ταυτόχρονα παρέχονται χρήσιμες πληροφορίες, αναφορικά με τις περιοχές που επισκέπτεται ο θαλασσοπόρος (βλ. Παράρτημα 2).
3. Στη συνέχεια, μιας και ο Θαλασσοπόρος ταξιδεύει με πλοίο, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να γνωρίσουν τα κυριότερα μέρη ενός πλοίου, αλλά και κάποιες πληροφορίες σχετικές με τα πλοία (βλ. Παράρτημα 3).
4. Συνοδευτικά, δίνονται κάποιες μικρές ιστορίες παιδιών από τις περιοχές που επισκέπτεται ο Θαλασσοπόρος. Οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν τις ερωτήσεις μέσα από κριτική σκέψη και ικανότητα, πράγμα που θα τους βοηθήσει να αντιληφθούν και να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο (βλ. Παράρτημα 4).
5. Ακόμη, τα παιδιά βοηθούν τον Θαλασσοπόρο να λύσει το σταυρόλεξο της σημερινής ενότητας (βλ. Παράρτημα 5).
6. Τέλος, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν ανά τον κόσμο μέσω της εφαρμογής: Χάρτες - Google maps (βλ. Παράρτημα 6).


Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Γκιγκόπουλος Δημήτρης


Πηγή: e-selides

 

Παράρτημα 1


Ο θαλασσοπόρος

Έχω ένα καράβι, τόσο, με πανιά,
θάλασσες αφήνει, θάλασσες περνά.

Άφωνος στον κίνδυνο και θαλασσομάχος,
ταξιδεύω σχίζοντας πέλαγα μονάχος.

Στου περιβολιού μας τη δεξαμενή
τα νερά τους σμίγουν πέντε ωκεανοί!

Γύρω περιμένουν στις ακτές οι κάβοι
δίπλα τους ν’ αράξει τ’ άσπρο μου καράβι.

Στην Ινδία, στο Βόλγα, στο Μισισιπή
τρέχει το καράβι μου, πάει σαν αστραπή.

Το φεγγάρι μέσα απ’ το πυκνό πλατάνι
στα ταξίδια του όλα συντροφιά μού κάνει.

Προς τα πολυτρίχια, λίγο παρακεί,
το τιμόνι αν στρίψω, να κι η Αφρική.

Πίσω απ’ του κισσού μας τη χλωρή κουρτίνα,
έγια μόλα, βάζω πλώρη για την Κίνα.

Το Σουέζ, την Πόλη και τον Παναμά,
ως να με φωνάξει για φαΐ η μαμά.

Καθισμένος πλάι σε μια γλάστρα δυόσμο
δέκα χρόνων πλοίαρχος, γνώρισα τον κόσμο!


Ρίτα Μπούμη-Παπά


Παράρτημα 2


Ξεκλειδώνουμε το κείμενο
• Πόσο χρονών είναι ο μικρός ταξιδευτής;
• Πού βρίσκεται στ’ αλήθεια;
• Πώς το καταλάβατε;
εικόνα από το παράρτημα 2

Ινδία: Χώρα της Ν. Ασίας. Πρωτεύουσά της είναι το Νέο Δελχί και είναι το δεύτερο σε πληθυσμό κράτος της Γης με πληθυσμό 1.366.417.754 κατοίκους. Στην Ινδία εμφανίστηκαν στην αρχαιότητα σπουδαίοι πολιτισμοί.


Βόλγας: Ο μεγαλύτερος ποταμός της Ευρώπης (3.690 χλμ.). Βρίσκεται στη Ρωσία και είναι πλωτός σε όλο το μήκος του.


Μισισιπής: Ο μεγαλύτερος ποταμός της Αμερικής (3.734 χλμ.). Βρίσκεται στη Βόρεια Αμερική. Οι εκβολές του βρίσκονται στον κόλπο του Μεξικού και είναι σε ένα μέρος του πλωτός.


Κίνα: Κράτος της Ανατολικής Ασίας, το μεγαλύτερο σε πληθυσμό στη Γη με περίπου 1.400.050.000 κατοίκους και έχει πρωτεύουσα το Πεκίνο.


Σουέζ: Η μεγαλύτερη πλωτή τεχνητή διώρυγα στη Γη, με μήκος 168 χλμ. Βρίσκεται στην Αίγυπτο και συνδέει τη Μεσόγειο θάλασσα με την Ερυθρά θάλασσα και τον Ινδικό ωκεανό.


Πόλη: Η Κωνσταντινούπολη με πληθυσμό 10.018.735 είναι η μεγαλύτερη πόλη της Τουρκίας. Υπήρξε πρωτεύουσα της Βυζαντινής και της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.


Παναμάς: Είναι κάτος της Κεντρικής Αμερικής με πρωτεύουσα την Πόλη του Παναμά και έχει πληθυσμό γύρω στα 4.218.808. Εκεί κατασκευάστηκε το 1914 και η διώρυγα του Παναμά με σκοπό τη σύνδεση δύο ωκεανών, του Ατλαντικού με τον Ειρηνικό.

 

Παράρτημα 3


Το πρώτο ατμόπλοιο
Τα ατμόπλοια αντικατέστησαν τα σκάφη που κινούνταν με ιστία (πανιά), τα ιστιοφόρα. Το πρώτο πλοίο που κατασκευάστηκε να κινείται με ατμομηχανή ήταν το Κλερμόντ, κατασκευαστής του οποίου ήταν ο Ρόμπερτ Φούλτον. Ο Ρόμπερτ Φούλτον ήταν ένα ορφανό παιδί που ζούσε στην Αμερική. Του άρεσε πολύ η ζωγραφική. Όταν μεγάλωσε, άρχισαν να του αρέσουν οι εφευρέσεις. Έτσι σκέφτηκε να φτιάξει ένα πλοίο για ποτάμια, όπως ο Μισισιπής. Το Κλερμόντ ταξίδεψε για πρώτη φορά στον ποταμό Χάντσον, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, το 1807.
Παράρτημα 3 εικόνα 1ηpng
Ας γνωρίσουμε μερικά είδη πλοίων:


Το υπερωκεάνιο είναι ένα μεγάλο πλοίο που διασχίζει τους ωκεανούς.
Το δεξαμενόπλοιο μεταφέρει πετρέλαιο.
Το κρουαζιερόπλοιο έχει πισίνες και χώρους διασκέδασης για τους τουρίστες που ταξιδεύουν με αυτό και κάνουν διακοπές.
Τα ιστιοφόρα έχουν πανιά και ταξιδεύουν με τη δύναμη του ανέμου.

 

Παράρτημα 3 εικόνα 2ηpng

 

Παράρτημα 3 εικόνα 3ηpng
Το περασμένο καλοκαίρι κάναμε διακοπές πάνω σε ένα τεράστιο ................................................... με πολλές ανέσεις. Είχε υπέροχες αίθουσες, πισίνες και μεγάλες καμπίνες. Μόλις ανέβηκα από τη σκάλα πάνω στο ................................................, θαύμασα το μεγάλο .............................. του πλοίου, απ’ όπου έβγαινε μαύρος καπνός! Στο μπροστινό μέρος του πλοίου, δηλαδή στην ...................................., υπήρχε πολύς κόσμος που αποχαιρετούσε τους συγγενείς στο λιμάνι. Ψηλά, στη ........................... του πλοίου, βρισκόταν ο καπετάνιος που έδινε εντολές στους ναύτες. Τέλος, μετά από λίγη ώρα, οι ναύτες σήκωσαν την .................................... και ξεκινήσαμε.

 

Παράρτημα 4

 Παράρτημα 4 1η εικονα

Παράρτημα 4 2η εικονα

Παράρτημα 4 3η εικονα

Παράρτημα 4 4η εικονα

Παράρτημα 4 5η εικονα

Παράρτημα 4 6η εικονα

 

Δραστηριότητα
Κύκλωσε τις σωστές απαντήσεις:

Απάντησε στις παρακάτω ερωτήσεις:
• Γιατί τα αδέρφια της Άμπχα δεν πηγαίνουν στο σχολείο;
• Μπορείτε να συζητήσετε στο σπίτι για το ζήτημα της παιδικής εργασίας;
• Βλέποντας τον πληθυσμό της Κίνας, γιατί νομίζετε ότι η Λι Χούα, η Μέι Λι και η Τσουν δεν έχουν άλλα αδέρφια;
• Αν συναντούσες κάποιο από τα παιδιά, τι θα ήθελες να το ρωτήσεις;

 

Παράρτημα 5

Παράρτημα 51η εικονα

Παράρτημα 5 2η εικονα

 

Παράρτημα 6


Ώρα να περιηγηθούμε σε όλες τις πόλεις και χώρες του κόσμου: Χάρτης - Google maps

Παράρτημα 6 εικοναjpg

iso

govgr

wifi4eu

Επικοινωνία

Αθηνών 99, Καλαμάτα ΤΚ 24 134

  • dummy(+30) 27213 60700

  • dummy(+30) 27213 60760

  • dummy polites@kalamata.gr

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech