Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Μαθαίνω για τα ζώα με τις περιπέτειες του Δήμου και του Γιωργάκη

Απαιτούμενα υλικά


1.Η εικονογραφημένη ιστορία «Μαθαίνω για τα ζώα με τις περιπέτειες του Δήμου και του Γιωργάκη», όπου οι μαθητές μπορούν είτε να την εκτυπώσουν είτε να τη δουν μέσα από την οθόνη του υπολογιστή τους.
2.Δραστηριότες σχετικές με την παραπάνω εικονογραφημένη ιστορία, όπου τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν χρήσιμες πληροφορίες και να καλλιεργηθεί το συναίσθημα του σεβασμού, της αγάπης και της φροντίδας προς τα ζώα.


Απαιτούμενος χρόνος: 45 λεπτά.


Η διαδικασία σε απλά βήματα:


1. Παρουσιάζουμε στα παιδιά την εικονογραφημένη ιστορία «Μαθαίνω για τα ζώα με τις περιπέτειες του Δήμου και του Γιωργάκη» και ακολουθεί συζήτηση για το περιεχόμενό της (βλ. Παράρτημα 1).
2. Έπειτα, τα παιδιά απαντούν σε κάποιες ερωτήσεις με σκοπό να ξεκλειδώσουν το περιεχόμενο της ιστορίας (βλ. Παράρτημα 2).
3. Στη συνέχεια, οι μαθητές μαθαίνουν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τα ζώα και ειδικότερα για τα κατοικίδια, τα ζώα αγροκτήματος και τα άγρια. Επίσης, καλούνται να ταξινομήσουν τα ζώα, που δίνονται σε εικόνες, στην αντίστοιχη κατηγορία που ανήκουν (βλ. Παράρτημα 3).
4. Ακόμη, προκειμένου να αναπτυχθεί η κριτική σκέψη και η δημιουργική φαντασία, οι μαθητές, με τη βοήθεια της οικογένειά τους, μοιράζουν ρόλους και ετοιμάζουν ένα σύντομο θεατρικό με τίτλο «Τα ζώα του αγροκτήματος επαναστάτησαν». Έτσι, καλούνται τόσο να σκεφτούν λόγους που πιθανόν να διαμαρτύρονται τα ζώα όσο και να βρουν ένα αστείο τέλος (βλ. Παράρτημα 4).
5. Τέλος, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν το δικό τους αγρόκτημα μέσα από την ακόλουθη ιστοσελίδα: Farmerama


Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Γκιγκόπουλος Δημήτρης


Πηγή: e-selides, GAWF (Ελληνικό ταμείο μέριμνας ζώων)

 

 

 

Παράρτημα 1


«Μαθαίνω για τα ζώα με τις περιπέτειες του Δήμου και του Γιωργάκη».


Γεια σας, παιδιά! Με λένε Δήμο και ζω σ’ ένα χωριό κοντά στον δικό σας τόπο. Θέλω να σας μιλήσω για τον Κανέλο, τον αγαπημένο μου σκύλο. Ο Κανέλος, τώρα που σας γράφω, είναι δύο χρονών. Είναι πανέμορφος,1η εικονα παραμυθιου με πλούσιο καφετί τρίχωμα και με μια άσπρη γραμμή, στο πρόσωπο και στην ουρά. Είναι μικρόσωμος, έχει αδύνατα, μακρουλά πόδια. Τα μάτια του είναι κατάμαυρα. Του έχω βάλει στο λαιμό ένα λεπτό, μαύρο κολάρο που γράφει το όνομά του.
Τον Κανέλο τον βρήκαμε κοντά στο σπίτι μου, μια κρύα νύχτα του χειμώνα, πριν από ένα χρόνο περίπου, κρυμμένο πίσω από ένα αυτοκίνητο. Ήταν τρομαγμένος, πεινασμένος και πολύ αδύνατος. Τον πήρα στο σπίτι κι έπεισα τους γονείς μου να τον κρατήσουμε. Με βοήθησε σε αυτό και ο πατέρας μου γιατί τον συμπάθησε κι αυτός το ίδιο μ’ εμένα.
Με τον Κανέλο είμαστε αχώριστοι. Μόλις γυρνάω στο σπίτι από το σχολείο, με περιμένει στην πόρτα και γαβγίζει κουνώντας χαρούμενα την ουρά του. Παίζουμε μαζί πολλά παιχνίδια: κυνηγητό, κρυφτό ή του πετάω ένα μπαλάκι κι εκείνος τρέχει να το πιάσει.
O Κανέλος έχει ένα ελάττωμα. Είναι πολύ λαίμαργος! Όταν έρθει η ώρα του φαγητού και γεμίζω το πιάτο του, πηδάει ανυπόμονα πάνω μου και συχνά λερωνόμαστε κι οι δυο. Θυμάμαι ακόμη εκείνη την ημέρα που ξεχάσαμε να του βάλουμε τροφή και τον αφήσαμε όλη μέρα νηστικό στο σπίτι. Όταν γυρίσαμε, η κουζίνα ήταν άνω κάτω, γιατί ο Κανέλος έψαχνε παντού για φαγητό.

Τον αγαπάμε, όμως, όλοι, ακόμα κι η μαμά, που τη νευριάζει καμιά φορά με τις αταξίες του. Τον Κανέλο δεν τον αλλάζω με όλους τους θησαυρούς του κόσμου!
- Καλημέρα, φίλε μου, Κανέλο!
- Γαβ! Γαβ!

 2η εικονα παραμυθιου

 3η εικονα παραμυθιου

O Γιωργάκης είναι ο κολλητός φίλος του Δήμου. Μια μέρα είχε βγει στην παιδική χαρά να παίξει με την αδελφούλα του. Εκεί, λοιπόν, παρατήρησε κάτι: ένα φοβισμένο σκυλάκι. Ξαφνικά άκουσε: «Φοβάμαι πολύ εδώ! Μα 
δεν καταλαβαίνω, γιατί με εγκατέλειψαν;». Ο μικρός Γιωργάκης κατάλαβε ότι μπορεί να καταλάβει τι σκέφτεται το ζωάκι! «Μη φοβάσαι», συνέχισε, «τι σου συμβαίνει;» κι εκείνο του απάντησε: «Με πήραν στο σπίτι, επειδή ήμουν γλυκούλι, αλλά μετά άκουσα ότι δεν έχουν υπομονή να με εκπαιδεύσουν να κάνω πιπί μου έξω, δεν είχαν χρήματα για τον κτηνίατρο και τώρα πήγαν διακοπές και με άφησαν μόνο μου».

Ο Γιωργάκης τότε κατάλαβε ότι, για να πάρεις κοντά σου ένα σκυλάκι που θα ζήσει δώδεκα χρόνια, πρέπει να έχεις χρόνο, χρήματα και πολλή αγάπη να δώσεις.

Παράρτημα 2


Ξεκλειδώνουμε το κείμενο


• Πώς ονομάζεται ο σκύλος του Δήμου; Γιατί του έδωσε αυτό το όνομα;
• Θυμάστε πώς συναντήθηκαν;
• Πώς φαίνεται ότι ο Δήμος αγαπάει πολύ τον σκύλο του;
• Τι συνέβη στο σκυλάκι που βρήκε ο Γιωργάκης; Γιατί το εγκατέλειψαν;
• Τι χρειάζεται, τελικά, για να μπορεί κάποιος να φροντίσει ένα ζωάκι;
• Συζητήστε για την εγκατάλειψη των κατοικίδιων ζώων. Εσείς τι πιστεύετε;

 

Παράρτημα 3

Μαθαίνω χρήσιμες πληροφορίες

Ποια ζώα λέμε κατοικίδια;


Τους σκύλους και τις γάτες. Λέγονται έτσι, γιατί ζουν εδώ και χιλιάδες χρόνια με τον άνθρωπο, έχουν, δηλαδή, εξημερωθεί. Αν κάποιος ιδιοκτήτης εγκαταλείψει στον δρόμο το ζωάκι του, τότε το λέμε αδέσποτο.


Ποια λέμε ζώα εκτροφής ή ζώα αγροκτήματος;


Είναι τα ζώα που ζουν κοντά στον άνθρωπο, για να του προσφέρουν γάλα, κρέας, αυγά ή τις υπηρεσίες τους, όπως είναι οι κότες, η αγελάδα και το άλογο.


Ποια ζώα λέμε άγρια;


Είναι τα ζώα που ζουν και πρέπει να ζουν ελεύθερα στη φύση, όπως ο λαγός, η αρκούδα και ο λύκος.

 Καταγραφή9

Παράρτημα 4


«Τα ζώα του αγροκτήματος επαναστάτησαν».

εικονα από το παράρτημα 4

Παράρτημα 5
Farmerama

 εικονα από το παραρτημα 5

iso9001 2015

govgr

wifi4eu

Επικοινωνία

Αθηνών 99, Καλαμάτα ΤΚ 24 134

  • dummy(+30) 27213 60700

  • dummy(+30) 27213 60760

  • dummy polites@kalamata.gr

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech