Το Δημοτικό Συμβούλιο συνεδρίασε στις 8 Νοεμβρίου 2018

Στην 29η/2018 συνεδρίασή του συνήλθε το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας την Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018 και έλαβε αποφάσεις επί πολλών θεμάτων, τα κυριότερα από τα οποία είναι τα εξής:

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΔΟΥ ΙΑΤΡΟΠΟΥΛΟΥ

odos-iatropoulou 1

Το Σώμα ενέκρινε την αποδοχή των όρων χρηματοδότησης της πράξης με τίτλο «Ολοκλήρωση πεζοδρόμησης της οδού Ιατροπούλου από οδό Σιδηροδρομικού Σταθμού έως Νέδοντος», από το Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου» για το έτος 2018. Η χρηματοδότηση ανέρχεται σε 120.000 €, ενώ η παρέμβαση έχει συνολικό προϋπολογισμό 200.000 € με το ΦΠΑ και το υπόλοιπο ποσόν θα καλυφθεί από το Δημοτικό Προϋπολογισμό. Θα ακολουθήσει η δημοπράτηση του έργου στο προσεχές χρονικό διάστημα.
Ο Δήμος Καλαμάτας θα προβεί, λοιπόν, στην ανάπλαση της οδού Ιατροπούλου από τη Σιδηροδρομικού Σταθμού μέχρι τη Νέδοντος, ώστε να ολοκληρωθεί η σύνδεση του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας με την Κεντρική Πλατεία – Βασιλέως Γεωργίου. Προβλέπεται να γίνει πλακόστρωση με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και αρχιτεκτονικό κάνναβο, υλικά και σχέδια, όπως στο υφιστάμενο πρώτο τμήμα της πεζοδρόμησης, διατηρώντας έτσι την ομοιομορφία για λόγους καθαρά αισθητικούς. Έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην δημιουργία χώρων πρασίνου, με την τοποθέτηση ψηλών δέντρων - αυτή τη φορά σε διάταξη εναλλάξ και «ζιγκ – ζαγκ» σε σχέση με τον άξονα του πεζόδρομου - και σε διαφορετική φιλοσοφία, σε σχέση με την γραμμική διάταξη, στην οποίαν έχουν ήδη τοποθετηθεί τα δέντρα στο κέντρο του πεζόδρομου, στο πρώτο τμήμα της Ιατροπούλου.
Η πρόταση προβλέπει ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών πλάτους 3,50 μέτρων, αλλά συγχρόνως επιτρέπει σε οχήματα κοινής ωφελείας και εκτάκτου ανάγκης να διέρχονται όταν αυτό είναι αναγκαίο. Για την ασφαλή διακίνηση ατόμων με προβλήματα όρασης εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών θα κατασκευασθεί οδηγός όδευσης τυφλών.
Η πεζοδρόμηση της οδού Ιατροπούλου συνοδεύεται από την κατασκευή διαβάσεων πεζών στην αρχή και το τέλος της ανάπλασης (στις οδούς Νέδοντος και Σιδηροδρομικού Σταθμού) και στη συμβολή της με την οδό Χρυσάνθου Παγώνη, καθώς και τη συναρμογή του πεζοδρόμου της Ιατροπούλου με την οδό Χρυσάνθου Παγώνη.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΤΗΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ
ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΡΙΟΣ

dimotiko-sxoleio-arios 5

Έγινε αποδεκτή η απόφαση ένταξης της πράξης με τίτλο «Επέκταση Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου στην Τ.Κ. Άριος» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Πελοπόννησος 2014-2020» του ΕΣΠΑ. Πρόκειται για πράξη προϋπολογισμού 950.000 € και η εν λόγω παρέμβαση αφορά στην κατασκευή προσθήκης κατ' επέκταση και καθ' ύψος διώροφης οικοδομής με υπόγειο, προς χρήση τόσο του Δημοτικού Σχολείου, όσο και του Νηπιαγωγείου Άριος. Η μελέτη που συνέταξε ο Δήμος Καλαμάτας έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας.
Στο κτήριο προσθήκης, το υπόγειο, επιφάνειας 265,68 τετραγωνικών μέτρων, θα χρησιμοποιείται ταυτόχρονα από το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο ως χώρος βοηθητικών χρήσεων (αποθήκες, αρχείο, λεβητοστάσιο).
Το ισόγειο θα έχει εμβαδόν 350,41 τετραγωνικά μέτρα και από αυτό θα χρησιμοποιείται επιφάνεια 331,92 τετρ. μέτρων από το Νηπιαγωγείο και 18,49 τετρ. μέτρων από το Δημοτικό Σχολείο για τη δυνατότητα κάθετης κίνησης (διάδρομος και ανελκυστήρας).
Ο Α΄ όροφος, συνολικής επιφάνειας 207,70 τετραγωνικών μέτρων, θα χρησιμοποιείται μόνο από το Δημοτικό Σχολείο και η πρόσβαση σε αυτόν θα πραγματοποιείται από ευρύχωρη εξωτερική σκάλα, από οπλισμένο σκυρόδεμα, εκτός του ανελκυστήρα.
Το Δημοτικό Σχολείο Άριος αποτελεί σχολική μονάδα που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς σε αυτό φοιτούν πολλά παιδιά Ρομά. Η παρέμβαση αυτή θα ικανοποιήσει τις εκπαιδευτικές ανάγκες του συγκεκριμένου σχολείου.

ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΤΟΥΣ 2019

Από το Σώμα εγκρίθηκε το Τεχνικό Πρόγραμμα έτους 2018, ύψους 11.858.407,04 €. Το Τεχνικό Πρόγραμμα, που μπορείτε να δείτε εδώ, δεν είναι στατικό αλλά δυναμικό, καθώς τροποποιείται επειδή προστίθενται χρήματα και έργα.
Χαρακτηριστικό είναι πως στο Τεχνικό Πρόγραμμα θα περιληφθούν αργότερα μια σειρά από έργα που θα χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη του ΕΣΠΑ, για το οποίο προ ολίγων ημερών εκδόθηκε Πρόσκληση ώστε να υποβάλει προτάσεις ο Δήμος Καλαμάτας. Πρόκειται για τις εξής παρεμβάσεις, με συνολικό προϋπολογισμό 4.620.000 €:

Τίτλος

Προϋπ/σμός €

Ανάπλαση Οδού Ναυαρίνου (Α΄ Φάση) από οδό Τσαμαδού έως οδό Ακρίτα

650.000

Ανάπλαση οδού Πλαστήρα

1.420.000

Διασύνδεση δικτύων ποδηλατοδρόμων στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού

200.000

Αναδιάταξη - αναδιοργάνωση πλατείας 23ης Μαρτίου

1.500.000

Ολοκλήρωση αναπλάσεων Ιστορικού Κέντρου Καλαμάτας, ανάπλαση οδού Αναγνωσταρά και άλλων οδών Ιστορ. Κέντρου

850.000

 

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΔΟΥ ΠΛΑΣΤΗΡΑ

Το Σώμα προχώρησε σε έγκριση της μελέτης και της υποβολής πρότασης χρηματοδότησης στην υπ' αριθμ. ΟΠΣ ΕΣΠΑ 3312/30-10-2018 πρόσκληση της ΕΥΔ του Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιφέρειας Πελοποννήσου, όσον αφορά στο έργο «Ανάπλαση οδού Πλαστήρα». Το εν λόγω έργο έχει προϋπολογισμό 1.420.000,00 € με ΦΠΑ.
Η κυκλοφοριακή οργάνωση στην υπό βελτίωση οδό Νικολάου Πλαστήρα, επί συνολικού μήκους 900,89 μ., περιλαμβάνει τις εξής παρεμβάσεις (σχετικό διάγραμμα μπορείτε να δείτε εδώ):
- Την κατασκευή ενός ισόπεδου κυκλικού κόμβου, στη θέση του υπάρχοντος τετρασκελούς ισόπεδου κόμβου, στη συμβολή της παραποτάμιας οδού Αρτέμιδος, της οδού Ευαγγελιστρίας, της οδού Νικολάου Πλαστήρα και της συνέχειας της οδού Αρτέμιδος προς τον αθλητικό χώρο του Δήμου Καλαμάτας. Ο ισόπεδος κυκλικός κόμβος διευκολύνει την αναστροφή των κινήσεων σε όλες τις οδούς, βελτιώνει τη λειτουργία του υπάρχοντος κόμβου, ρυθμίζει την κυκλοφορία, αφού υφίστανται αποκλειστικά στρέφουσες κινήσεις, γιατί οι εμπλεκόμενοι δρόμοι έχουν διαφορετικές διευθύνσεις. Ιδιαίτερα στην οδό Νικολάου Πλαστήρα επιτυγχάνεται η μείωση των ταχυτήτων κυκλοφορίας πλησίον του τετρασκελούς ισόπεδου κόμβου και οι πεζοί χρειάζονται να ελέγξουν μόνο μία κατεύθυνση επερχόμενης κυκλοφορίας κάθε φορά. Με τη δημιουργία του ισόπεδου κυκλικού κόμβου διευθετούνται οριστικά όλες οι κινήσεις του τετρασκελούς ισόπεδου κόμβου, ώστε να μην υπάρχουν εμπλεκόμενες κινήσεις.
- Την εφαρμογή τυπικής διατομής κύριας συλλεκτήριας οδού, που διατρέχει περιοχές εκτός σχεδίου πόλης με βασική λειτουργία τη σύνδεση και με δυνατότητα εξυπηρέτησης παροδίων ιδιοκτησιών, στην οδό Νικολάου Πλαστήρα και συγκεκριμένα την εφαρμογή δίιχνης τυπικής διατομής, με θέσεις στάθμευσης στα δεξιά της οδού και ποδηλατόδρομο επί του αριστερού πεζοδρομίου.
- Τη σήμανση – ασφάλιση της οδού της οδού Νικολάου Πλαστήρα και του ισόπεδου κυκλικού κόμβου, για βελτίωση της οδικής ασφάλειας και του επιπέδου λειτουργικότητας της οδού.
- Την κατασκευή κλειστού δικτύου ομβρίων κατά μήκος της οδού για την αποστράγγιση – αποχέτευση του καταστρώματος και των παροδίων ιδιοκτησιών.
- Τον ηλεκτροφωτισμό της οδού Νικολάου Πλαστήρα, που βελτιώνεται και του ισόπεδου κυκλικού κόμβου.

ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ

Ο ποδηλατόδρομος ξεκινά από τη γέφυρα του ποταμού Νέδοντα και συγκεκριμένα από το νότιο πεζοδρόμιο αυτής. Στη συνέχεια κατευθύνεται νότια προς τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου Καλαμάτας, περνώντας βόρεια από αυτές. Κατόπιν κατευθύνεται προς το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Καλαμάτας, όπου ακολουθώντας την κάθετη οδό καταλήγει στην οδό Νικολάου Πλαστήρα στη Χ.Θ. 0+235. Από τη θέση αυτή και έως το τέλος της μελέτης στον οικισμό Κορδίας αποτελεί παράλληλο έργο της οδού ευρισκόμενο στο νότιο πεζοδρόμιο, ώστε οριζοντιογραφικά και υψομετρικά να ακολουθεί την οδό Νικολάου Πλαστήρα.
Το πλάτος του ποδηλατόδρομου είναι 2,50 μ., σε όλο το μήκος του.

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΔΟΥ ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ

1-navarinou

Από το Δημοτικό Συμβούλιο παρασχέθηκε έγκριση για την υποβολή πρότασης χρηματοδότησης στην υπ' αριθμ. ΟΠΣ ΕΣΠΑ 3312/30-10-2018 πρόσκληση της ΕΥΔ του Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιφέρειας Πελοποννήσου, όσον αφορά στο έργο «Ανάπλαση οδού Ναυαρίνου (Α φάση) από οδό Φαρών έως οδό Ακρίτα». Το εν λόγω έργο είναι προϋπολογισμού 650.000 € με ΦΠΑ και αφορά στην ανάπλαση της περιοχής που περικλείεται ανάμεσα στις οδούς Φαρών και Ακρίτα, μήκους 240 περίπου μέτρων και πλάτους 13 περίπου μέτρων, δηλαδή σε μια επιφάνεια εμβαδού 4.400 τετρ. μέτρων, συμπεριλαμβανομένων και των τμημάτων που αφορούν στους κάθετους προς αυτήν δρόμους, αλλά και την συναρμογή της περιοχής ανάπλασης με την προσφάτως αναπλασθείσα περιοχή του νοτίου πεζοδρομίου της οδού Ναυαρίνου. Σχετικό διάγραμμα μπορείτε να δείτε εδώ.
Προβλέπεται η δημιουργία μιας και μόνον λωρίδας κυκλοφορίας οχημάτων πλάτους 3,80 μ., διαστρωμένης με έγχρωμους κυβόλιθους βαρέως τύπου διαστάσεων 20x10x10εκ, συνεπίπεδης με τα εκατέρωθεν αυτής πεζοδρόμια. Η ζώνη αυτή θα τοποθετηθεί σε απόσταση περίπου 8,0 μέτρων από τις οικοδομικές γραμμές των αντίστοιχων οικοδομικών τετραγώνων στη βόρεια πλευρά της Ναυαρίνου και θα καταλαμβάνει τμήμα του σημερινού οδοστρώματος. Η παραπάνω ζώνη διέλευσης οχημάτων θα διαχωρίζεται από τα νέα πεζοδρόμια με την τοποθέτηση μιας σειράς εμποδίων στάθμευσης με αντανακλαστική ταινία, που θα αποτελούν στην ουσία τον δείκτη κίνησης αυτοκινήτων.
Στη συνέχεια και λίγο πιο νότια, δημιουργείται μια ουδέτερη ζώνη – λωρίδα ασφαλείας πλάτους περίπου 1 μ. μεταξύ του προτεινόμενου δρόμου και του υφιστάμενου ποδηλατόδρομου, για το διαχωρισμό των αξόνων κυκλοφορίας ποδηλάτων και οχημάτων.
Με δεδομένη, λοιπόν, τη μονοδρόμηση τμήματος της οδού Ναυαρίνου από Φαρών μέχρι την οδό Ακρίτα (με κατεύθυνση Δύση – Ανατολή), προβλέπεται συγχρόνως και διαπλάτυνση του βορείου πεζοδρομίου – σε βάρος του υφισταμένου δρόμου – κατά 4,0 περίπου μέτρα, με ταυτόχρονη κατάργηση της στάθμευσης των μοτοσυκλετών και τη δημιουργία μόνο θέσεων προσωρινής στάθμευσης οχημάτων τροφοδοσίας στα αντίστοιχα οικοδομικά τετράγωνα, που απαρτίζουν το μέτωπο της ανάπλασης.
Θέσεις στάθμευσης μοτοσυκλετών δημιουργούνται μόνο στις κάθετες προς τη Ναυαρίνου οδούς, Μαιζώνος και Βύρωνος και μέχρι το ύψος της οδού Σανταρόζα.

Για την κυκλοφορία των οχημάτων και την αστική συγκοινωνία, σε ό,τι αφορά μεν στα οχήματα με κατεύθυνση το κέντρο της πόλης, η κυκλοφορία θα πραγματοποιείται μέσω της οδού Ακρίτα και στη συνέχεια τα οχήματα είτε θα ακολουθούν την οδό Κρήτης – εάν πρόκειται να ακολουθήσουν πορεία προς τα δυτικά – είτε την οδό Φαρών ή ακόμα και την οδό Ακρίτα.
Για την αστική όμως συγκοινωνία - με κατεύθυνση επίσης προς το κέντρο της πόλης - προτείνεται η πορεία του λεωφορείου να πραγματοποιείται μέσωτης οδού Ακρίτα έως την οδό Κρήτης, στη συνέχεια από οδό Κρήτης αριστερά μέχρι την οδό Φαρών, έπειτα στροφή προς τα νότια μέχρι την οδό Ναυαρίνου και από εκεί, διαμέσου των οδών Τσαμαδού – Αναστάσεως – Ψαρών και Κρήτης, η πορεία του λεωφορείου να καταλήγει και πάλι στην οδό Φαρών.
Στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχουν σοβαρές μεταβολές στο θέμα των ήδη υπαρχουσών στάσεων, ενώ δημιουργείται μια στάση επιπλέον στην οδό Κρήτης (από Ακρίτα έως οδό Φαρών). Η στάση που καταργείται στην οδό Ναυαρίνου μπροστά από το φαρμακείο, μετατοπίζεται λίγο δυτικότερα, στο τμήμα που περικλείεται ανάμεσα στις οδούς Φαρών και Τσαμαδού.
Προβλέπεται επιπλέον στο βόρειο πεζοδρόμιο η εγκατάσταση νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού, προς ενίσχυση του υπάρχοντος και σε καλή κατάσταση δικτύου φωτισμού του νοτίου πεζοδρόμιου, με την τοποθέτηση σύγχρονων και μοντέρνων φωτιστικών σωμάτων τύπου LED, αναρτημένων από ευθύγραμμους βραχίονες σε 5μετρους ιστούς φωτισμού.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στο πράσινο, στο βόρειο πεζοδρόμιο προβλέπεται η φύτευση δέντρων (μουριές άκαρπες) σε γραμμική διάταξη και απόσταση αξονικά περίπου 9 μ. μεταξύ τους, μέσα σε λάκκους φύτευσης διαστάσεων 0,80μx0,80μ στους οποίους εγγράφεται περιμετρικά τετράγωνο πλαίσιο από ολόσωμο λευκό «χτυπητό» μάρμαρο Καβάλας, με εγκοπή (γλυφή) στην εσωτερική του πλευρά, στην οποία θα επικαθήσει η εσχάρα προστασίας των δέντρων, σε στάθμη συνεπίπεδη με τις δαπεδοστρώσεις του πεζοδρομίου.
Η επιλογή των δέντρων έγινε με βάση τα δεδομένα που υφίστανται στο νότιο πεζοδρόμιο, όπου η φύτευση των μουριών πραγματοποιήθηκε σε αποστάσεις 5,50 μ. και 8,80 μ. αντίστοιχα. Συνεπώς, με την ίδια φιλοσοφία τοποθετούνται και οι μουριές στο βόρειο πεζοδρόμιο και μάλιστα σε απόσταση 7,50μ από τα όρια των οικοδομικών γραμμών, ενώ η μεταξύ τους κάθετη απόσταση (μεταξύ αυτών του βόρειου και νότιου πεζοδρομίου) θα είναι περίπου 8,50 μέτρα.
Όλη η παρέμβαση έχει σχεδιασθεί με κριτήριο την αναβάθμιση της παραλιακής ζώνης και τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας, τόσο των καταστημάτων όσο και των λοιπών δραστηριοτήτων, αλλά πρωτίστως την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ένα δεύτερο κριτήριο έχει σχέση με την ενοποίηση όλων των αναπλάσεων που έχουν πραγματοποιηθεί έως τώρα στο κέντρο της πόλης και το παραλιακό μέτωπο, έτσι ώστε στο σύνολό τους να λειτουργούν όλες ως μια ενιαία ζώνη αναψυχής, πρασίνου, περιπάτου και στάσης των κατοίκων και τουριστών.

ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

limani-emprosthen-limenarxeio

Το Σώμα ενέκρινε τη μελέτη και την υποβολή πρότασης χρηματοδότησης στην υπ' αριθμ. ΟΠΣ ΕΣΠΑ 3312/30-10-2018 πρόσκληση της ΕΥΔ του ΕΠ Περιφέρειας Πελοποννήσου, σχετικά με το έργο «Διασύνδεση δικτύων ποδηλατοδρόμων στην ευρύτερη περιοχή του Λιμανιού - Διαμόρφωση Ισόπεδου Κυκλικού Κόμβου - Δ. Εν. Καλαμάτας – Π.Ε. Μεσσηνίας». Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 200.000 € με ΦΠΑ, το οποίο χωροθετείται στην περιοχή του λιμένα Καλαμάτας και συγκεκριμένα στο χώρο που περικλείεται από τις οδούς Ψαρών, Αναλήψεως και Τσαμαδού. Το σχετικό διάγραμμα μπορείτε να το δείτε εδώ.

Οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις είναι:
1.Η κατασκευή ισόπεδου κόμβου κυκλικής κίνησης στη διασταύρωση των οδών Ψαρών και Αναλήψεως (μπροστά από το πολυκατάστημα "Jumbo")
2.Η κατασκευή τμήματος νέου ποδηλατοδρόμου επί της χερσαίας ζώνης του λιμένα,
και έχουν ως σκοπό αφενός τη ρύθμιση της κυκλοφορίας των οχημάτων και αφετέρου τη σύνδεση των υφισταμένων δικτύων ποδηλατοδρόμων από την οδό Σαλαμίνος έως την οδό Ναυαρίνου.
Το νέο τμήμα του ποδηλατοδρόμου / πεζοδρόμου θα διέρχεται από τις οδούς Ψαρών, Αναλήψεως και Τσαμαδού και έχει ως στόχο την σύνδεση των υφισταμένων δικτύων ποδηλατοδρόμων που υπάρχουν επί των οδών Σαλαμίνας, Μιαούλη και Ναυαρίνου.
Το συνολικό μήκος του προτεινόμενου ποδηλατοδρόμου / πεζοδρόμου είναι 500 μέτρα και θα έχει πλάτος ίσο με 2 μέτρα συν το απαιτούμενο πλάτος ασφάλειας από την μηχανοκίνητη κυκλοφορία.
Συγκεκριμένα, προβλέπονται τα εξής:
α. ΟΔΟΣ ΨΑΡΩΝ (από την συμβολή της οδού Σαλαμίνος έως την οδό Αναλήψεως). Ο ποδηλατόδρομος / πεζόδρομος, μήκους 125 μέτρων, κατασκευάζεται επί του υφισταμένου από σκυρόδεμα ανατολικού πεζοδρομίου πλάτους περίπου 2,60 μέτρων (πλησίον της περίφραξης του λιμένα).
β. ΟΔΟΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ
Ο ποδηλατόδρομος / πεζόδρομος, μήκους 190 μέτρων κατασκευάζεται εν μέρει επί του υφισταμένου πεζοδρομίου, με φυσικούς κυβόλιθους, του χώρου του λιμένα και σε ελάχιστη απόσταση από τους πυλώνες φωτισμού και εν μέρει επί κατάληψης τμήματος του οδοστρώματος της οδού Αναλήψεως.
Οι ιστοί του οδοφωτισμού και το pillar θα μετακινηθούν επί της νοητής ευθείας που δημιουργείται από τους υφιστάμενους πυλώνες.
γ. ΟΔΟΣ ΤΣΑΜΑΔΟΥ
Ο ποδηλατόδρομος / πεζόδρομος, επί της οδού Τσαμαδού, κατασκευάζεται κατ' επέκταση του δυτικού πεζοδρομίου, επί του οδοστρώματος, ενώ αποξηλώνεται ο υφιστάμενος ποδηλατόδρομος που χωροθετείται στην ανατολική πλευρά της οδού.
Η παραπάνω παραλλαγή του ποδηλατοδρόμου γίνεται ώστε η νέα όδευσή του να καταργήσει την σημερινή κάθετη διάβαση της οδού Ναυαρίνου πλησίον της συμβολής με την οδό Τσαμαδού, η οποία είναι επικίνδυνη λόγω έλλειψης ορατότητας για τους κινούμενους επί της οδού Τσαμαδού προς την οδό Ναυαρίνου.
Επίσης, στο υφιστάμενο δυτικό πεζοδρόμιο θα γίνει αντικατάσταση των παλαιών φθαρμένων πλακών πεζοδρομίου.
Η κατασκευή του νέου τμήματος του ποδηλατοδρόμου / πεζοδρόμου θα γίνει με έγχρωμο βιομηχανικό δάπεδο ή εάν υπάρχει δάπεδο σκυροδέματος θα βάφει με κεραμιδί εποξειδικό χρώμα.
Η ζώνη ασφαλείας, όπου υπάρχει, θα γίνει με βιομηχανικό δάπεδο ή σκυρόδεμα σε χρώμα γκρι.
Η σήμανση θα γίνει σύμφωνα με τις οδηγίες του Κ.Ο.Κ. και συγκεκριμένα θα τοποθετηθούν όλες οι απαραίτητες πινακίδες για την κατάλληλη, σαφή και ευκρινή σήμανση της συνύπαρξης πεζών και ποδηλάτων.

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΔΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΡΑ

odos-anagnvstara 1

Το Σώμα παρέσχε την έγκρισή του σχετικά με την κυκλοφοριακή μελέτη του έργου «Ανάπλαση οδού Αναγνωσταρά». Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη.
Σκοπός του σχετικού έργου ανάπλασης είναι αφενός η απόδοση στον πολίτη όσο το δυνατόν μεγαλύτερων επιφανειών δημόσιου χώρου, που θα καθίσταται ελκυστικός στο χρήστη και φιλικός στο περιβάλλον και αφετέρου η ενίσχυση της ανάπτυξης αστικών περιοχών μέσω προστασίας του περιβάλλοντος (η συγκεκριμένη ανάπλαση θεωρείται ότι πληροί αυτό το βασικό κριτήριο), με τη δημιουργία γραμμικής και εναλλάξ σε διάταξη δενδροστοιχίας από ψηλά δέντρα στην οδό Αναγνωσταρά (να σημειωθεί ότι η περιοχή στερείται παντελώς πρασίνου) και αφετέρου η εξυπηρέτηση του δημόσιου και κοινωνικού συμφέροντος με την δημιουργία μιας αξιόλογης ανάπλασης, που, εκτός του ασφαλούς και άνετου περιπάτου εκ μέρους των πολιτών θα δημιουργήσει και τέτοιες δράσεις, οι οποίες θα αποβούν προς όφελος του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος, βελτιώνοντας το μικροκλίμα της περιοχής παρέμβασης, με την ενσωμάτωση βιοκλιματικών χαρακτηριστικών, την αύξηση του πρασίνου και την επίτευξη της μέγιστης δυνατής ποιότητας και εν τέλει ασφάλειας.
Επιπρόσθετα, θα σημειωθεί και θεαματική αύξηση της λειτουργικότητας της περιοχής, με την διαμόρφωση μιας ενιαίας αισθητικής αντιμετώπισης, σε ένα μεγάλο τμήμα του παραδοσιακού κέντρου της Καλαμάτας. Η συγκεκριμένη περιοχή και λόγω του γεγονότος ότι θα υπάρχει πλέον αισθητική ομοιογένεια, θα μπορεί να αποτελέσει μελλοντικά έναν «πυρήνα» πρόσφορο για επέκταση αναβαθμίσεων και σε γειτονικές περιοχές.
Εκτός των άλλων, η προταθείσα παρέμβαση θα αποτρέψει και την είσοδο των αυτοκινήτων στους ήδη «υπερφορτωμένους», λόγω και του μικρού πλάτους των, δρόμους της περιοχής, όπου σήμερα παρατηρείται το φαινόμενο, καθώς υφίσταται συνεχής στάθμευση στη μια ή την άλλη πλευρά του δρόμου, στα μικρά σε πλάτος πεζοδρόμια οι πεζοί να περνούν πολλές φορές με δυσκολία.

Στόχος επίσης αυτής της ενέργειας είναι και η αποδοχή εκ μέρους των πολιτών του μέτρου απόδοσης ολοένα και περισσότερων τμημάτων του υπάρχοντος οδικού δικτύου της πόλης για την κατασκευή ευρύχωρων πεζοδρομίων και ακολούθως, η αλλαγή συμπεριφοράς των οδηγών για την επιλογή εναλλακτικών διαδρομών και την στάθμευση των αυτοκινήτων, τόσο στην περίμετρο του δικτύου πεζοδρόμων, όσο και στα δημοτικά parking του ποταμού Νέδοντα, αφού η μετακίνηση πεζή γενικά είναι προτιμότερη από άποψη ασφάλειας, ποιότητας ζωής και εν τέλει ταχύτητας.

Όλη η παρέμβαση έχει σχεδιαστεί με κύριο κριτήριο, την αναβάθμιση τόσο της συγκεκριμένης όσο και της ευρύτερης περιοχής ανάπλασης και την βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας τόσο των καταστημάτων, όσο και των λοιπών λειτουργιών, αλλά πρωτίστως την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Ένα δεύτερο και σημαντικότερο κριτήριο, έχει σχέση με την ενοποίηση όλων των αναπλάσεων που έχουν πραγματοποιηθεί έως τώρα στο κέντρο της πόλης, έτσι ώστε στο σύνολό τους να λειτουργούν όλες ως μια ενιαία ζώνη αναψυχής, πρασίνου, περιπάτου και στάσης των κατοίκων και επισκεπτών, της πόλης μας.

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ

Προβλέπεται η διαπλάτυνση των υφισταμένων πεζοδρομίων με ταυτόχρονη δημιουργία ικανών σε μήκος εσοχών για στάθμευση οχημάτων ανάγκης ή οχημάτων διανομής των παρακείμενων καταστημάτων, αφήνοντας έτσι καθαρό πλάτος κίνησης οχημάτων 3,20 μ. πέραν των χώρων στάθμευσης.
Έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην δημιουργία χώρων πρασίνου με τοποθέτηση ψηλών δέντρων σε γραμμική διάταξη και εναλλάξ στα δύο πεζοδρόμια, πράγμα που σήμερα απουσιάζει παντελώς, με εμφανή τα προβλήματα έλλειψης σκίασης, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Τέλος, για την ασφαλή διακίνηση πεζών και αμαξιδίων από πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο, προβλέπεται η κατασκευή κεκλιμένων επιπέδων (ραμπών).

Μπορείτε να  δείτε τα σχετικά διαγράμματα: διάγραμμα 1, διάγραμμα 2, διάγραμμα 3, διάγραμμα 4.

 

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΔΩΝ ΠΛΗΣΙΟΝ 23ης ΜΑΡΤΙΟΥ-ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ

meleth-efarmoghs-plateias-23is-martiou 2

 

Το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε την κυκλοφοριακή μελέτη του έργου «Αναδιάταξη – αναδιοργάνωση πλατείας 23ης Μαρτίου», που θα χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη.
Με τη μελέτη διατηρείται η αμφίδρομη κυκλοφορία στις οδούς 23ης Μαρτίου, Υπαπαντής και Σταδίου και εξασφαλίζεται η οδική σύνδεση του άξονα Ανατολής – Δύσης της πόλης της Καλαμάτας με καλύτερη διευθέτηση των κυκλοφοριακών ροών.
Ο νέος σχεδιασμός περιλαμβάνει μείωση του πλάτους του οδοστρώματος της οδού 23ης Μαρτίου, διαπλάτυνση των πεζοδρομίων εκατέρωθεν της οδού και ενοποίησή τους με το δάπεδο της στοάς βόρεια και νότια, διαπλάτυνση της κεντρικής νησίδας και αύξηση του πρασίνου, περιορισμό του χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, διαμόρφωση κατάλληλων εσοχών για στάση και βελτίωση της απορροής των ομβρίων. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται διεύρυνση τη πλατείας νότια με πρόσθετο χώρο έκτασης περίπου 1.200 τετρ. μέτρων, βελτιώνονται οι συνθήκες άνετης και ασφαλούς κίνησης των πεζών και εν τέλη δημιουργούνται οι συνθήκες ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της πόλης.

Οδός 23ης Μαρτίου
Η οδός εκκινεί από τη συμβολή με την οδό Νέδοντος και τερματίζει στο νέο ισόπεδο κυκλικό κόμβο που επανασχεδιάζεται νοτιοανατολικά του υφιστάμενου. Στο πρώτο τμήμα, μήκους περίπου 100 μ., η οδός προτείνεται με διαχωρισμένο οδόστρωμα και διαμόρφωση κεντρικής νησίδας. Η κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας επιλύεται γεωμετρικά με ξεχωριστό άξονα που χωροθετείται στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 3 μ. Έτσι στη μελέτη παρουσιάζεται η οδός 23ης Μαρτίου Αριστερά που αφορά στην κατεύθυνση προς Νέδοντος, η οδός 23ης Μαρτίου Δεξιά που αφορά στην κατεύθυνση από Νέδοντος και η οδός 23ης Μαρτίου που αφορά στο τμήμα της οδού μήκους περίπου 30 μ., που εμφανίζεται με ενιαίο οδόστρωμα μέχρι το νέο ισόπεδο κυκλικό κόμβο. Ο άξονας του δεξιού κλάδου χωροθετείται στο ίχνος της λωρίδας κυκλοφορίας της υφιστάμενης οδού. Ο αριστερός κλάδος, στα πρώτα περίπου 80 μ., οριζοντιογραφικά κινείται περίπου παράλληλα με το δεξιό, ενώ στη συνέχεια ο άξονας με δύο διαδοχικές αντίρροπες καμπύλες κάμπτεται προκειμένου να προσεγγίσει το δεξιό κλάδο και στη συνέχεια με ενιαία διατομή να συμβάλει στον κυκλικό κόμβο.
Κατά μήκος του διαχωρισμένου οδοστρώματος, και στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας, χωροθετούνται κατάλληλες εσοχές για στάση ειδικών κατηγοριών οχημάτων (χρηματαποστολές, τροφοδοσία καταστημάτων, ΑΜεΑ, κ.λπ.). Το πλάτος των προτεινόμενων θέσεων είναι 2 μ. και το μήκος 8 μ.
Στη διασταύρωση της οδού με τον πεζόδρομο της οδού Αριστομένους και τον προβλεπόμενο πεζόδρομο της οδού Σφακτηρίας προτείνονται διαβάσεις πεζών. Οι διαβάσεις αυτές, για την ασφαλή διέλευση των πεζών, προτείνονται υπερυψωμένες 7,50 εκ. με κλίση ράμπας 1:10.

Οδός Σταδίου
Πρόκειται για τη συνέχεια της οδού 23ης Μαρτίου μετά τον κυκλικό κόμβο. Η οδός προβλέπεται δίιχνη με ενιαία επιφάνεια κυκλοφορίας, όπως και η υφιστάμενη. Το μελετώμενο τμήμα μήκους 38,75 μ., παραλλάσσεται υψομετρικά μόνο σε σχέση με την υφιστάμενη, προκειμένου να συνδεθεί με το νέο ισόπεδο κυκλικό κόμβο. Εκατέρωθεν προβλέπονται πεζοδρόμια έως την οικοδομική γραμμή.
Υψομετρικά, η οδός διαμορφώνεται με κατά μήκος κλίση έως 4,82% και μονοκλινή διατομή. Πέραν της εξασφάλισης σύνδεσης με τον ισόπεδο κόμβο, η επίλυση ικανοποιεί τις υψομετρικές απαιτήσεις των παρόδιων χρήσεων.

Οδός Υπαπαντής
Το οδικό τμήμα μήκους 40,68 μ. εκκινεί από το νέο ισόπεδο κόμβο και τερματίζει επί της υφιστάμενης οδού. Προβλέπεται με δίιχνη διατομή και ενιαία επιφάνεια κυκλοφορίας. Αριστερά της οδού ο χώρος για ΤΑΧΙ (πιάτσα) παραμένει στην ίδια θέση με την υφιστάμενη, ενώ εκατέρωθεν διαμορφώνονται πεζοδρόμια έως την οικοδομική γραμμή.

Ισόπεδος κυκλικός κόμβος
Ο νέος ισόπεδος κυκλικός κόμβος προτείνεται νοτιοανατολικά του υφιστάμενου. Η διάμετρος του προτεινόμενου κυκλικού κόμβου είναι D=18m. Ο μέγιστος φόρτος που μπορεί να εξυπηρετήσει είναι έως 10.000 οχήματα / ημέρα και σύμφωνα με τα αποτελέσματα των κυκλοφοριακών μετρήσεων καλύπτει το μεταφορικό έργο.
Οι διαστάσεις του ισόπεδου κυκλικού κόμβου (εξωτερική περίμετρος δακτυλίου κυκλοφορίας, πλάτος λωρίδων εισόδου / εξόδου κ.λπ.) σχεδιάστηκαν ώστε να εξυπηρετούνται βαρέα οχήματα (φορτηγά και λεωφορεία). Η εξ ολοκλήρου υπερβατή κεντρική νησίδα επιτρέπει την εξυπηρέτηση βαρέων οχημάτων, ενδεχομένως με διέλευση και πάνω από αυτή.

Με δεδομένο ότι εκατέρωθεν της οδού προβλέπεται πεζοδρόμιο με ρείθρο πλάτους 0,25 μ. επιλέχθηκε για την οδό 23ης Μαρτίου και Σταδίου πλάτος 3 μ. ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας που συνολικά με τα ρείθρα ανέρχεται σε 3,50 μ. Με το σχεδιασμό αυτό αποτρέπεται η στάθμευση ή και η στάση των οχημάτων και εξασφαλίζεται η κυκλοφοριακή ροή.
Το οδόστρωμα των οδικών έργων στην περιοχή επέμβασης, προβλέπεται με κυβόλιθους πάχους 10εκ. οι οποίοι θα εδράζονται επί σκυροδέματος με δομικό πλέγμα. 

Μπορείτε εδώ να δείτε το σχετικό διάγραμμα.

 

ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΚΤΗΡΙΩΝ

arioxvri-dagre

Εγκρίθηκαν οι όροι σύμβασης χρησιδανείου για την παραχώρηση του κτηρίου «Αρχοντικό Δαγρέ» στον Πολιτιστικό & Μορφωτικό Σύλλογο Αριοχωρίου, για 10 έτη, καθώς και οι όροι αντίστοιχης σύμβασης για την παραχώρηση αίθουσας του πρώην Δημοτικού Σχολείου Αλωνίων στον Πολιτιστικό Σύλλογο Αλωνίων, για 10 έτη.

ΚΑΜΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

Αναφορικά με ενδεχόμενες μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2019-2020, ομόφωνα παρεσχέθη γνωμοδότηση να μην επέλθει καμία μεταβολή.

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΦΟΡΕΩΝ

Εγκρίθηκε η επιχορήγηση των παρακάτω συλλόγων - φορέων:

I. «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΠΗΓΑΙΩΤΩΝ», για τη διοργάνωση «Γιορτής Κάστανου»
II. «ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΑΒΗΤΙΚΩΝ Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑ ¨ΓΛΥΚΙΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑ¨», για τη διοργάνωση εκστρατείας ενημέρωσης για τον σακχαρώδη διαβήτη
III. «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Μ. ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ ¨ΜΑΝΤΙΝΑΙΟΙ¨», για τη διοργάνωση εκδήλωσης
IV. «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ¨ΑΣΤΕΡΑΣ ΑΡΦΑΡΩΝ¨», για έξοδα λειτουργίας της ομάδας.

 

Η ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΕΦΕΔΡΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ

Σχετικά με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση του Συνδέσμου των Εφέδρων Αξιωματικών στον όροφο του πρώην σιδηροδρομικού σταθμού Παραλίας, μέσα στο Δημοτικό Πάρκο Σιδηροδρόμων, το ΔΣ του Συνδέσμου έστειλε έγγραφο, το οποίο αναγνώσθηκε κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και  γράφει τα εξής:

syllogos-efedrvn Medium

Μετά την ανάγνωση του συγκεκριμένου εγγράφου και σε συνδυασμό με έγγραφο, με το οποίο 14 Δημοτικοί Σύμβουλοι ζητούν να ενταχθεί το θέμα στην ημερήσια διάταξη του Δημοτικού Συμβουλίου, το Σώμα αποφάσισε στην επόμενη συνεδρίαση να συζητηθεί το συγκεκριμένο θέμα μαζί με το γενικότερο ζήτημα της παροχής στέγης σε διαφόρους συλλόγους της Καλαμάτας.

 

© Copyright

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

2024

gcloud