ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ
Στο Δημαρχείο Καλαμάτας παρουσιάστηκε σήμερα, Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026 το έργο «Προσθήκη κτιρίου γυμναστηρίου & διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου στο 22ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας», το οποίο θα υλοποιηθεί μέσω των Κτιριακών Υποδομών Α.Ε.. Ο Οργανισμός έχει ήδη εγκρίνει τη διακήρυξη και τα συμβατικά τεύχη για τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό του έργου με τίτλο «Μελέτη – Κατασκευή: Προσθήκη Γυμναστηρίου στο 22ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας – Γιαννιτσάνικα», συνολικού προϋπολογισμού 2.491.865 ευρώ.

Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο γραφείο Δημάρχου παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα, τον οποίο ο Δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος υποδέχθηκε με θερμά λόγια. Στη συνάντηση συμμετείχαν, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη και Βουλευτής Μεσσηνίας Γιάννης Λαμπρόπουλος, οι Βουλευτές Μεσσηνίας Μίλτος Χρυσομάλλης και Περικλής Μαντάς, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δημήτρης Πτωχός, ο Πρόεδρος των Κτιριακών Υποδομών Α.Ε. Τιμολέων Κατσίπος, ο Μεσσήνιος Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Θανάσης Γιάνναρης, καθώς και στελέχη της ΚΤΥΠ.

Ο Δήμαρχος Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος καλωσόρισε τον Υπουργό στο Δημαρχείο και αναφέρθηκε στη σημαντική συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και τις Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.
Δήλωση Δημάρχου Καλαμάτας
«Κύριε Υπουργέ, σας καλωσορίζουμε στο Δημαρχείο της πόλης μας. Θέλω να σημειώσω ότι όλα αυτά τα χρόνια, από όποια θέση κι αν έχετε κληθεί να υπηρετήσετε την πατρίδα και σήμερα ως Υπουργός Υποδομών, η συνεργασία μας είναι εξαιρετική. Εμείς στην Αυτοδιοίκηση χρειαζόμαστε ανθρώπους που ακούν, συνεργάζονται, κατανοούν τα προβλήματα και αναζητούν λύσεις. Και εσείς ανήκετε σε αυτή την κατηγορία ανθρώπων. Σας ευχαριστώ θερμά γι’ αυτό.
Θα ήθελα να ξεκινήσω αναφερόμενος στις Κτιριακές Υποδομές Α.Ε., έναν δημόσιο φορέα που εμείς οι αυτοδιοικητικοί αισθανόμαστε ιδιαίτερα κοντά μας. Και δεν μιλώ μόνο ως Δήμαρχος Καλαμάτας, αλλά και από τη θέση του Προέδρου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Πελοποννήσου και ως μέλος της ΚΕΔΕ, έχοντας τη δυνατότητα να συνομιλώ με πολλούς δημάρχους σε όλη τη χώρα.
Οι Κτιριακές Υποδομές υλοποιούν ένα τεράστιο έργο, από σχολικές μονάδες έως έργα στον χώρο της υγείας και της δικαιοσύνης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί και το Δικαστικό Μέγαρο Καλαμάτας, το οποίο βρίσκεται ένα βήμα πριν την τελική υπογραφή για την ενεργειακή του αναβάθμιση.
Θέλω λοιπόν ενώπιόν σας να ευχαριστήσω θερμά τα στελέχη των Κτιριακών Υποδομών, τον Πρόεδρο κ. Κατσίπο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Θανάση Γιάνναρη, γιατί η συνεργασία μας είναι διαρκής και ουσιαστική.
Η Καλαμάτα είναι μια πόλη που αναπτύσσεται, εξελίσσεται και προχωρά. Είναι μία από τις 100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διαθέτει μεγάλες προοπτικές. Τα μεγάλα έργα που υλοποιούνται στην περιοχή μας οδηγούν την Καλαμάτα και τη Μεσσηνία στη νέα εποχή. Ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας, αλλά και η προοπτική του άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα αποτελούν έργα στρατηγικής σημασίας.
Παράλληλα, όμως, εξίσου σημαντικά είναι και τα έργα που αφορούν τις σχολικές υποδομές. Εκεί υλοποιούμε μια σημαντική προσπάθεια μαζί με τις Κτιριακές Υποδομές.
Πρόσφατα η Καλαμάτα εντάχθηκε στη δεύτερη φάση του προγράμματος “Μαριέττα Γιαννάκου”, με την ένταξη τριών σχολικών μονάδων: του 6ου Γυμνασίου, του 5ου Γενικού Λυκείου και του 2ου ΕΠΑΛ.
Σήμερα βρισκόμαστε εδώ για μια ακόμη σημαντική ανακοίνωση. Μια προσπάθεια που ξεκίνησε πριν περίπου ενάμιση χρόνο, μέσα από σχεδιασμό, μελέτες και συνεργασία, φτάνει σήμερα σε ένα σημαντικό σημείο με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης ενός έργου προϋπολογισμού 2,5 εκατ. ευρώ. Ένα σύγχρονο κλειστό γυμναστήριο στο 22ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας, που θα αποτελέσει μια σημαντική υποδομή για τα παιδιά μας και την τοπική κοινωνία».
Δήλωση Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ακολούθως το λόγο έλαβε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, ο οποίος -μεταξύ άλλων- ανέφερε:
«Αγαπητέ Δήμαρχε, αγαπητέ Θανάση, Είναι πολύ μεγάλη μου χαρά που βρίσκομαι ξανά στο Δημαρχείο Καλαμάτας και σας ευχαριστώ θερμά, όπως και όλους τους αντιδημάρχους και τους δημοτικούς συμβούλους. Η Καλαμάτα είναι μια πόλη που πραγματικά αγαπώ και χαίρομαι ιδιαίτερα για τη συνεργασία που έχουμε με τη Δημοτική Αρχή, την Περιφέρεια και τους συναδέλφους μου στο Κοινοβούλιο.
Η σημαντική είδηση που σήμερα ανακοινώνουμε αφορά το κλειστό γυμναστήριο στο 22ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας. Είναι ένα έργο ιδιαίτερα σημαντικό, το οποίο είχαμε συζητήσει με τον Πρόεδρο των Κτιριακών Υποδομών κ. Τιμολέοντα Κατσίπο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Θανάση Γιάνναρη.
Ιδιαίτερα ο Θανάσης, ως Μεσσήνιος, μου εξήγησε τη σημασία που έχει αυτή η υποδομή για την τοπική κοινωνία. Η δημιουργία ενός σύγχρονου κλειστού γυμναστηρίου μέσα σε σχολική μονάδα ήταν από τις πρώτες συζητήσεις που είχαμε όταν ανέλαβα τα καθήκοντά μου. Οι Κτιριακές Υποδομές αναλαμβάνουν την ανέγερση του κλειστού γυμναστηρίου και θέλω να πω ότι στόχος μας είναι τέτοιες υποδομές να συνεχίσουν να δημιουργούνται και σε άλλες πόλεις που έχουν ανάγκη.
Τα παιδιά μας πρέπει να έχουν σύγχρονες και ασφαλείς συνθήκες στα σχολεία τους, να μπορούν να αθλούνται και να αναπτύσσονται.
Το πρόγραμμα “Μαριέττα Γιαννάκου”, με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, αποτελεί τη μεγαλύτερη προσπάθεια που έχει γίνει για την ουσιαστική αναβάθμιση των σχολικών υποδομών σε όλη τη χώρα. Μέσω των Κτιριακών Υποδομών αναβαθμίστηκαν 430 σχολεία σε όλη την Ελλάδα μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ η Μεσσηνία συμμετείχε με σημαντικό αριθμό σχολικών μονάδων.
Φέτος συνεχίζουμε με νέα σχολεία, ενώ ακολουθούν και επόμενες φάσεις του προγράμματος. Παράλληλα, προχωρούν σημαντικά έργα υποδομών στην περιοχή. Η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη που θα επιτρέψει την αναβάθμιση και την ανάπτυξή του.
Ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη είναι ένα πολύ σημαντικό έργο για τη νοτιοδυτική Πελοπόννησο και αυτή τη στιγμή προχωρά με καλό ρυθμό. Στόχος μας είναι επίσης η ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού και η σύνδεσή της με τον Μορέα μέσω του άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα.
Κλείνοντας, θέλω να ευχαριστήσω όλους όσοι συνεργάζονται για να προχωρήσουν αυτά τα έργα και ιδιαίτερα τα στελέχη των Κτιριακών Υποδομών. Είμαι βέβαιος ότι το νέο κλειστό γυμναστήριο στο 22ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας θα αποτελέσει μια σημαντική υποδομή για τους μαθητές, την άθληση και την τοπική κοινωνία».
Ακολούθησαν σύντομες τοποθετήσεις από τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Γιάννη Λαμπρόπουλο, του Βουλευτές Μεσσηνίας Μίλτο Χρυσομάλλη και Περικλή Μαντά, καθώς και τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Δημήτρη Πτωχό.
Εν συνεχεία και πριν την παρουσία του έργου από τα στελέχη της ΚΤΥΠ, τον λόγο έλαβε ο διευθύνων σύμβουλος των Κτιριακών Υποδομών, Θανάσης Γιάνναρης, ο οποίος ανέφερε: «Ξεκινά η δημοπράτηση του πρότυπου κλειστού σχολικού γυμναστηρίου Καλαμάτας στα Γιαννιτσάνικα, προϋπολογισμού 2,5 εκ. €, με χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που υλοποιείται από την Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. Ένα έργο υψηλής αισθητικής, που διακρίνεται για το σύγχρονο σχεδιασμό του, καλύπτοντας όλες τις απαιτήσεις ενός σύγχρονου σχολικού γυμναστηρίου.
Χρησιμοποιώντας μεγάλη ποικιλία βιοκλιματικών εφαρμογών, μειώνοντας έτσι το ενεργειακό αποτύπωμα, επιτυγχάνεται ελάχιστη ενεργειακή κατανάλωση, που είναι πολύ σημαντικό λόγω της δύσκολης περιόδου που διανύουμε, εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης. Το γυμναστήριο αυτό θα αποτελέσει το νέο στολίδι της Μεσσηνιακής πρωτεύουσας και θα είναι ασφαλής βατήρας ανέλιξης για τη νεολαία μας.
Θέλω να ευχαριστήσω το Δήμαρχο Καλαμάτας κ. Βασιλόπουλο για την άριστη και υποδειγματική συνεργασία μας, που με την διορατικότητά του συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη της Καλαμάτας. Κύριε Δήμαρχε, η “Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.” ήταν, είναι και θα είναι πάντα δίπλα στη Μεσσηνία μας».
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η παρουσίαση που ακολουθεί, έγινε παρουσία του Γεν. Διευθυντή Έργων του Οργανισμού Ιωάννη Κανελλόπουλου, από την Γενική Διευθύντρια στρατηγικού σχεδιασμού και ΣΔΙΤ Κωνσταντίνα Θεοφιλάτου και τη Διευθύντρια της Δ/νσης Μελετών Μαρία Μυρτώ Παπαδάτου.






















