Η δημόσια παρουσίαση και η πρώτη συζήτηση για το νέο Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης του Δήμου Καλαμάτας πραγματοποιήθηκε χθες Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2025 στην αίθουσα «Δημάρχου Χρ. Μαλαπάνη» στο Ιστορικό Δημαρχείο της πόλης.
Υπενθυμίζεται ότι η σχετική μελέτη, με τίτλο «Ωρίμανση δράσης για την υλοποίηση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης με χρήση τεχνολογικών μέσων για τον Δήμο Καλαμάτας», παραλήφθηκε από τα αρμόδια συλλογικά όργανα του Δήμου το 2025 , αποτελώντας ένα τεχνικό εργαλείο για την οργάνωση και τον εξορθολογισμό της στάθμευσης στο κέντρο και τις γύρω περιοχές (δείτε ΕΔΩ).
Στόχος της εκδήλωσης ήταν η ενημέρωση για τον σχεδιασμό στάθμευσης του Δήμου, την ελεγχόμενη στάθμευση, τις ζώνες στάθμευσης μόνιμων κατοίκων, τις ειδικές θέσεις (ΑμεΑ, Ταξί, Στάσεις Λεωφορείων, μοτό, τροφοδοσία, κλπ), τις βασικές προβλέψεις του Σχεδίου καθώς και τη συγκέντρωση παρατηρήσεων και προτάσεων που θα συμβάλουν στη βέλτιστη και ομαλή εφαρμογή του συστήματος.
«Ως Δημοτική Αρχή ξεκάθαρα έχουμε τοποθετηθεί και έχουμε εκφράσει την πολιτική βούληση να προχωρήσουμε μπροστά. Να διορθώσουμε παθογένειες. Να εφαρμόσουμε μια νέα πολιτική που δεν θα αφορά μόνο τη στάθμευση αλλά την κίνηση στην πόλη», σημείωσε σε τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος.
Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Βασίλης Κουτραφούρης, σημείωσε ότι έχει παραληφθεί από το Δήμο η μελέτη ωρίμανσης που είναι μια δράση που βασίζεται στο ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) και έχει ως στόχο να εξορθολογήσει την διαχείριση της στάθμευσης στον κεντρικό τομέα της πόλης , στα πρότυπα άλλων μεγάλων ελληνικών και ευρωπαϊκών πόλεων. Το σχέδιο προβλέπει ζώνες/περιοχές ελεγχόμενης στάθμευσης για τους επισκέπτες, ζώνες στάθμευσης μόνιμων κατοίκων καθώς και ειδικές θέσεις στάθμευσης (ΑΜΕΑ, τροδοφοδοσία - φορτοεκφόρτωση και άλλες ειδικές κατηγορίες).
Επίσης υπενθύμισε πως , το ΣΕΣ αφορά την οργάνωση του χώρου στάθμευσης και τη διαχείριση ζήτησης - προσφοράς στον πυρήνα όπου η πίεση είναι πάντα μεγαλύτερη. Αποσκοπεί στην κατοχύρωση εναλλαγής, δίκαιης κατανομής και ταχύτερης πρόσβασης.
Το ΣΕΣ προτείνει ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης επί πληρωμή. Όλες οι υπόλοιπες ενδιάμεσες περιοχές (ζώνες μόνιμων κατοίκων) είναι δωρεάν για τους μόνιμους κατοίκους. Επίσης κατά τη διάρκεια τη συζήτησης αναφέρθηκε πως πρόβλεψη θα υπάρξει και για τους επαγγελματίες.
Ακολούθησε η παρουσίαση από τον Συγκοινωνιολόγο Μηχανικό κο Απόστολο Μπιζάκη και οι ερωταπαντήσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω δημόσια συζήτηση έχει εκκινήσει και δεν έχουν οριστικοποιηθεί αποφάσεις με σκοπό να υπάρξει περιθώριο προσαρμογών σε κρίσιμες παραμέτρους (όπως ωράρια,κάρτες, όρια και τιμολογιακή πολιτική), καθώς αναμένεται να προστεθούν απόψεις που θα καταγραφούν μέσα από τη δημόσια συζήτηση με κατοίκους, φορείς και επαγγελματίες, ενώ θα αναρτηθεί και ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγραφής σχολίων όλων των φορέων.







