Εγκρίθηκε η μελέτη και η υποβολή πρότασης για ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης παρεμβάσεων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο αστικό οδικό δίκτυο της Καλαμάτας, σήμερα Παρασκευή 22 Ιουλίου 2022 κατά την 33η/2022 συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου.
Σύμφωνα με την εισήγηση, ο Δήμος Καλαμάτας, εναρμονιζόμενος με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, και με σκοπό στη βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας των χρηστών του αστικού οδικού δικτύου της πόλης της Καλαμάτας, πρόκειται να υποβάλλει αίτηση για χρηματοδότηση στο πρόγραμμα «ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» του Υπουργείου Εσωτερικών για το έργο με τίτλο «Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας Δήμου Καλαμάτας», με προϋπολογισμό 3.500.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α .
Οι μελέτες εκπονήθηκαν σε φάση Οριστικής Μελέτης, εφόσον οι παρεμβάσεις έγιναν σε συγκεκριμένα τμήματα του λειτουργούντος οδικού δικτύου του Αστικού Ιστού.
Η μελέτη εκπονήθηκε από το Τμήμα Μελετών της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Καλαμάτας και περιλαμβάνει όλα τα Τεχνικά Σχέδια, τις απαιτούμενες εκθέσεις σκοπιμότητας και περιγραφής καθώς και τα Τεύχη Δημοπράτησης, προκειμένου το έργο να καταστεί ώριμο για Δημοπράτηση και να έχει όλα τα απαραίτητα τεχνικά στοιχεία για να κατασκευασθεί. Δείτε τα Σχέδια ΕΔΩ.
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
Με σκοπό τη βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας εντός του αστικού χώρου της πόλης της Καλαμάτας, θα υπάρξουν παρεμβάσεις σε 234 επικίνδυνα σημεία. Συγκεκριμένα επιλέχθηκαν οι παρακάτω κατηγορίες επιφανειακών παρεμβάσεων:
- Βελτίωση 205 επιλεγμένων υφιστάμενων διαβάσεων πεζών: Αντικατάσταση υλικού διαβάσεων με τοποθέτηση κυβόλιθων για μεγαλύτερη αντοχή, διασφάλιση των προδιαγραφών με τοποθέτηση ραμπών ΑμεΑ, εγκατάσταση διατάξεων φωτισμού διαβάσεων, με ηλιακά πάνελ, σε διαβάσεις με μειωμένη ορατότητα και συνθήκες χαμηλού φωτισμού
- Αντικατάσταση περίπου 7 χλμ οδοστρώματος με αντιολισθηρή άσφαλτο σε κρίσιμα σημεία
Οι παραπάνω επιφανειακές παρεμβάσεις αποτελούν μέτρα αναμόρφωσης του αστικού οδικού περιβάλλοντος, η υλοποίηση των οποίων δεν επιφέρει αλλαγή στην υφιστάμενη κυκλοφορία, αφού δεν προστίθεται κάποια νέα υποδομή (όπως νέα σήμανση ή αλλαγή της διατομής της οδού), αλλά βελτιώνεται η υπάρχουσα με υλικά που βοηθούν στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.