Ο Υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης στο Αναπτυξιακό

Ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας σήμερα Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2018, στο Αναπτυξιακό Συνέδριο στην Τρίπολη, έκανε τις εξής ανακοινώσεις ειδικότερα για την Καλαμάτα και τη Μεσσηνία:

Α) Για τα αντιπλημμυρικά έργα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη της ευρύτερης περιοχής Καλαμάτας, από Ελαιοχώρι μέχρι Αρφαρά και ο κατασκευαστής του έργου αντιπλημμυρικής θωράκισης θα είναι ο παραχωρησιούχος του αυτοκινητοδρόμου, ο οποίος έκανε τη μελέτη
Β) Θα ολοκληρωθεί στον ορατό χρόνο η Ολυμπία Οδός από το Καλό Νερό μέχρι την Τσακώνα
Γ) Ο δρόμος Καλαμάτας - Ριζομύλου - Πύλου - Μεθώνης είναι έργο πρώτης προτεραιότητας. Η μελέτη έχει ολοκληρωθεί από το «Μορέα». Απομένει η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και σύντομα θα γίνει η δημοπράτηση
Δ) Για το σιδηρόδρομο, η πρόταση είναι να υπάρξουν τουριστικές διαδρομές, σε συνεργασία με ιδιώτες
Ε) Για το αεροδρόμιο Καλαμάτας, θα υπάρξουν σε συνεργασία με ιδιώτες σημαντικά έργα, ώστε να γίνει ένα μεγάλο διεθνές αεροδρόμιο και όλα αυτά κατά το πρότυπο του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου, στο Καστέλλι
Στ) Για το λιμάνι, εντός 15 ημερών κατατίθεται νομοσχέδιο για την αδειοδότηση υδατοδρομίων.
Με την άριστη λειτουργία του αερολιμένα, του αυτοκινητοδρόμου και του υδατοδρομίου, η Καλαμάτα καθίσταται ένα μεγάλο κέντρο συνδυασμένων μεταφορών.
Ακολούθως, το λόγο έλαβε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών Γιώργος Δέδες, ο οποίος ανέλυσε και εξειδίκευσε τις παραπάνω ανακοινώσεις.

 

Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ

Ο Δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Ε. Νίκας ανέφερε, περιληπτικά, τα εξής κατά την παρέμβασή του:
Οι εξαγγελίες του Υπουργού ασφαλώς κινούνται σε θετική κατεύθυνση, αρκεί να μην παραμείνουν εξαγγελίες και να υλοποιηθούν στον ορατό χρόνο.
Ειδικότερα:
1. Ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος, που είναι δρόμος μεγάλης εθνικής σημασίας, πρέπει να έχει παραθαλάσσια χάραξη, κατά τη μελέτη που έχει κατατεθεί εδώ και πολλά χρόνια. Άλλωστε, με αυτή τη μελέτη συμφωνούν και τα Δημοτικά Συμβούλια των Δήμων απ' όπου διέρχεται ο δρόμος
2. Για το σιδηρόδρομο: η κυκλοφορία τουριστικών τρένων είναι έξω από κάθε λογική, γιατί έστω και 10 τρένα το χρόνο να κυκλοφορούν, χρειάζεται συντήρηση, εποπτεία και υποστήριξη από προσωπικό που δεν υπάρχει. Είναι προφανές πως κανένας ιδιώτης δε θα διαθέσει χρήματα για τη χρησιμοποίηση της γραμμής με αυτό τον τρόπο. Πρέπει να υπάρξουν σοβαρά έργα κανονικοποίησης της γραμμής, διεθνούς εύρους, έστω σταδιακά: π.χ. Α΄ φάση έως Ναύπλιο, διαφορετικά η γραμμή είναι καταδικασμένη
3. Για το αεροδρόμιο πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις εδώ και τώρα, με ενίσχυση σε προσωπικό και γρήγορες τεχνικές παρεμβάσεις
4. Για το λιμάνι, ο Δήμος Καλαμάτας δεν έχει καμία αντίρρηση να γίνουν έργα συντήρησης και αναβάθμισης με τη διαδικασία ΣΔΙΤ και
5. Είναι εξόχως αναγκαίο το έργο ουσιαστικής συντήρησης και αναβάθμισης του ΓΟΕΒ Παμίσου, μαζί με την εκτεταμένη δημιουργία λιμνοδεξαμενών, για υποστήριξη του αγροτικού εισοδήματος.
Ο Δήμαρχος θα αναπτύξει την τέταρτη παρέμβασή του στο Αναπτυξιακό Συνέδριο το απόγευμα της Τρίτης 27 Φεβρουαρίου 2018, για τα απορρίμματα.

© Copyright

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

2024

gcloud