Πολιτική Ποιότητας - Δέσμευση Διοίκησης | Έκδοση: 2η, Ισχύει από: 7/2022
Η Ανώτατη Διοίκηση του Δήμου Καλαμάτας, στο πλαίσιο της εγκατάστασης Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ΕΛΟΤ EN ISO 9001:2015 με πεδίο εφαρμογής τη διαχείριση συγχρηματοδοτούμενων έργων (τεχνικά έργα, προμήθειες, υπηρεσίες και έργα που υλοποιούνται με ίδια μέσα), θεσπίζει την παρούσα Πολιτική Ποιότητας, έτσι ώστε να εγγυάται την αναβάθμιση της οργάνωσης και την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου Καλαμάτας, προκειμένου ο Δήμος να καταστεί αποτελεσματικότερος στην επίτευξη του αναπτυξιακού, κοινωνικού και διοικητικού ρόλου του.
Με την εφαρμογή του Συστήματος Διαχείρισης της Ποιότητας εξασφαλίζεται ότι όλες οι διαδικασίες που εφαρμόζει ο Δήμος Καλαμάτας για τον προγραμματισμό, τον σχεδιασμό, την υλοποίηση, την ολοκλήρωση και τον έλεγχο των πράξεων που χρηματοδοτούνται κατά την Νέα Προγραμματική Περίοδο 2024 – 2027, πληρούν τις απαιτήσεις του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων ΕΣΠΑ 2014 – 2020.
Ειδικότερα, ο Δήμος Καλαμάτας δεσμεύεται:
- Να βελτιώνει συνεχώς την ποιότητα και την ταχύτητα εξυπηρέτησης των δημοτών, των κατοίκων, των επισκεπτών και των πολιτών
- Να επιδιώκει την άρτια άσκηση των αρμοδιοτήτων του, όπως αυτές καθορίζονται στο θεσμικό πλαίσιο
- Να διασφαλίζει την διαχειριστική ικανότητά του για την αποτελεσματική υλοποίηση των συγχρηματοδοτούμενων έργων, ώστε να ανταποκρίνονται στις προδιαγεγραμμένες απαιτήσεις
- Να συμμορφώνεται με τις ισχύουσες Εθνικές και Ευρωπαϊκές νομοθετικές και κανονιστικές απαιτήσεις
- Να αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ικανότητες του ανθρώπινου δυναμικού, την τεχνογνωσία, τις υποδομές, τον εξοπλισμό που διαθέτει, καθώς και τις πηγές χρηματοδότησης
- Να εφαρμόζει και να βελτιώνει συνεχώς την αποτελεσματικότητα του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του διεθνούς προτύπου ΕΛΟΤ EN ISO 9001:2015
Οι ανωτέρω δεσμεύσεις επιτυγχάνονται μέσω:
- Της διάθεσης των απαραίτητων πόρων για την αποτελεσματική παροχή των υπηρεσιών και την τήρηση του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας
- Της καθιέρωσης και παρακολούθησης συγκεκριμένων Δεικτών Ποιότητας και αντίστοιχων ποσοτικών Στόχων, για τη μέτρηση, ανάλυση και βελτίωση των κρίσιμων για την ποιότητα διεργασιών
- Του καθορισμού των υπευθυνοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού και της παροχής κατάλληλης επιμόρφωσής του
- Της ανάληψης και εφαρμογής διορθωτικών και προληπτικών ενεργειών
- Της ετήσιας ανασκόπησης της αποτελεσματικότητας του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας, των Δεικτών και των Στόχων αλλά και της ίδιας της Πολιτικής Ποιότητας, προκειμένου να βελτιώνει συνεχώς τις επιδόσεις του
Η Ανώτατη Διοίκηση του Δήμου Καλαμάτας έχει ορίσει τον Υπεύθυνο του Συστήματος Ποιότητας και του έχει αναθέσει την απαιτούμενη δικαιοδοσία και υπευθυνότητα, έτσι ώστε να επιβλέπει την εφαρμογή του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας, να αντιμετωπίζει προβλήματα που σχετίζονται με την ποιότητα και να προτείνει λύσεις για τη βελτίωση του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας.
Η αποτελεσματική εφαρμογή του Συστήματος Διαχείρισης της Ποιότητας (ΣΔΠ) κατά το διεθνές πρότυπο ΕΛΟΤ EN ISO 9001:2015, με πεδίο εφαρμογής την διαχείριση συγχρηματοδοτούμενων έργων (τεχνικά έργα, προμήθειες, υπηρεσίες και έργα που υλοποιούνται με ίδια μέσα), υποστηρίζεται πλήρως από την Διοίκηση του Δήμου Καλαμάτας, η οποία δεσμεύεται για την διαρκή βελτίωση του.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ