Τίτλος: Στο Εργαστήριο του Γλύπτη.
Εκτιμώμενος χρόνος: 20-45 λεπτά
Θέμα: Δυναμικές Εικόνες
Επεξήγηση: Ένα παιδί καλείται να μείνει ακίνητο σαν «άγαλμα» σε μια «εξωκαθημερινή» στάση. Ένας άλλος, ο «Γλύπτης», καλείται να «διορθώσει» τη στάση ή την έκφραση του αγάλματος κάνοντας μικρές μετατροπές. Ο Γλύπτης μπορεί να σηκώσει και κάποιον άλλον για να συμπληρώσει το έργο του. Η υπόλοιπη ομάδα προτείνει τίτλο για το γλυπτό. Τέλος, ο Γλύπτης ανακοινώνει τον δικό του τίτλο.
-Αν όλοι διστάζουν να πάρουν μια στάση πέρα από αυτή που συνηθίζουν, μπορεί να δοκιμαστεί η μέθοδος: «τρέξιμο και Στοπ».
-Με αφορμή ένα συγκεκριμένο τύπο ή αντικείμενο: Ο Γλύπτης μπορεί να φτιάχνει το έργο του έχοντας στο μυαλό του ένα συγκεκριμένο τύπο, π.χ. τον δάσκαλο, έναν γέρο, τον οδηγό ενός λεωφορείου ή ένα δέντρο κ.λ.π.
-Με αφορμή ένα συναίσθημα ή μια μνήμη: Ο Γλύπτης μπορεί να φτιάχνει το έργο του έχοντας στο μυαλό του ένα συναίσθημα π.χ. λύπη, χαρά, θυμός, πείνα, προσφυγιά κ.λ.π. Οι υπόλοιποι καλούνται να αναγνωρίσουν το συναίσθημα. Ο εμψυχωτής έχει ένα κατάλογο με συναισθήματα από όπου θα διαλέγουν οι Γλύπτες. Επίσης μπορούν να συζητηθούν για λίγο παιδικές μνήμες, π.χ. η πρώτη μέρα στο σχολείο, μια εκδρομή κ.ά., και σε μικρές ομάδες να αναπαραστήσουν επιλεγμένες στιγμές από τέτοιες αναμνήσεις.
-Μια ιστορία ανάμεσα στον δημιουργό και στο έργο του: Αναπτύσσουμε μια ιστορία ανάμεσα στον γλύπτη και στο γλυπτό (π.χ. Ο Γλύπτης μπορεί να αφηγείται μια ιστορία και το Γλυπτό να αναπαριστά κάθε φορά την κατάσταση που περιγράφει ο Γλύπτης).
-Τέτοιες ιστορίες μπορεί να φτιάξει πολλές ο εμψυχωτής ή να δανειστεί από ταινίες του Τσάπλιν και του βωβού κινηματογράφου.
Στόχοι παιχνιδιού-άσκησης:
- Η ενεργοποίηση της φαντασίας του παιδιού με δυναμικές εικόνες είναι ένας απ’ τους βασικούς στόχους αυτού του παιχνιδιού.
- Η ενθάρρυνση της ομαδικότητας.
- Η ανάπτυξη της σωματικής έκφρασης.
- Τα παιδιά είτε ατομικά είτε ως σύνολο καλούνται να δουλέψουν με τα σώματα τους και να δημιουργήσουν εικόνες γεμάτες δυναμική ενέργεια.
- Η μεγαλύτερη συγκέντρωση ενέργειας σε κατάσταση ακινησίας και η διατήρησή της σε υψηλά επίπεδα.
ΠΗΓΗ: “Για ένα νεανικό δημιουργικό θέατρο”, Νίκος Γκόβας, ασκήσεις-παιχνίδια-τεχνικές
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικος: Λεντούδη Αναστασία