Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπίτζα Ρεβέκκα
Ηλικία: Ε-ΣΤ Δημοτικού
Απαιτούμενα υλικά: υπολογιστής/κινητό, εκτυπωτής, γόμα, μολύβι
Εκτιμώμενη διάρκεια: 60 λεπτά
Πηγή δραστηριότητας: http://5dim-p-falir.att.sch.gr/autosch/site2/?page_id=1993
Σκοπός της δραστηριότητας είναι να τα παιδιά να ξαναθυμηθούν τους χρόνους των ρημάτων και την ορθογραφία των καταλήξεων.
Περιγραφή δραστηριότητας:
Αφού μελετήσεις και θυμηθείς ό,τι έχουμε πει για τους χρόνους των ρημάτων
δοκίμασε να τους «φορτώσεις» στα βαγόνια
https://e-didaskalia.blogspot.com/2020/03/xronoi-rimatwn.html
και στη συνέχεια συμπλήρωσε τις εργασίες που ακολουθούν
1) Συμπλήρωσε τα κενά του παρακάτω πίνακα
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ |
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ |
ΑΟΡΙΣΤΟΣ |
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ |
ανεβαίναμε |
|||
σταματούν |
|||
έσπρωχνα |
|||
βρήκε |
|||
προσπαθείς |
|||
έχετε ετοιμαστεί |
2) Κάνε χρονική αντικατάσταση στο ρήμα θα έχουν εξαφανιστεί
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ |
|
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ |
|
ΑΟΡΙΣΤΟΣ |
|
ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙΚΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ |
|
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ |
|
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ |
|
ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ |
|
ΣΥΝΤΕΛΕΣΜΕΝΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ |
- Ποιοι από τους παραπάνω χρόνους είναι
Παροντικοί?……………………….. ………………………..
Παρελθοντικοί? …………………. ………………………… ………………………………
Μελλοντικοί? …………………….. ………………………… ………………………………
3) Ξαναγράψε τις προτάσεις βάζοντας τα ρήματα
- Στον αόριστο
- Όταν τον βλέπει , χαίρεται πολύ.
………………………………………………………………………………….
- Οι πολίτες δυσανασχετούν, γιατί οι περιορισμοί παραμένουν πολύ αυστηροί.
………………………………………………………………………………………………………………………….
- Την άνοιξη τα αποδημητικά πουλιά ταξιδεύουν και έρχονται στη χώρα μας.
……………………………………………………………………………………………………………………
- Στον συνοπτικό μέλλοντα
- Τα παιδιά καταλαβαίνουν και εφαρμόζουν τους κανόνες υγιεινής για την προστασία από τον ιό.
…………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………
- Το Σάββατο πέρασα από το σπίτι σου και δανείστηκα το ποδήλατό σου.
……………………………………………………………………………………………………………….
- Εσύ βοήθησες στο πότισμα του κήπου και η αδερφή σου έβγαλε βόλτα τον σκύλο σας ;
……………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………...
4) ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΤΑΛΗΞΕΩΝ ?-με ή -μαι
-τε ή -ται
Μελέτησε τα παρακάτω και εξασκήσου παίζοντας
http://users.sch.gr/parantoniou/askiseis/glwssa_enot2ask11.htm
Προσπάθησε να μην κάνεις κανένα λάθος τις παρακάτω προτάσεις τώρα που θυμήθηκες τι πρέπει να προσέχεις
- Βεβαιωθεί….. ότι έχε…. πάρει όλα τις τα πράγματα από το πούλμαν .
- Μη μιλά… δυνατά , γιατί κοιμά….. το μωρό.
- Πού βρίσκε…. ο Άλκης;
- «Μην γκρινιάζε…. Και οι δυο τις, το φαγητό ετοιμάζε…..», είπε η μαμά στον Βαγγέλη και στη Δέσποινα
- Το οδοντιατρείο τις κυρίας Τίνας βρίσκε…… κοντά στο σχολείο.
- Όταν το βιβλίο είναι ενδιαφέρον , ξεχνιέ…. και διαβάζω με τις ώρες , είπε η Νεφέλη.
- Χαίρο…. κάθε φορά που παίζου… μαζί.
5) Τελευταία δοκιμασία παίζοντας με τις καταλήξεις!