Ο Δήμος Καλαμάτας θα διευκολύνει μέσω των ΚΕΠ δικαιοδοσίας του τη συλλογή των δικαιολογητικών για την πληρωμή της εισοδηματικής ενίσχυσης οικογενειών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών. Σχετική εντολή έδωσε ο Δήμαρχος, κατόπιν αιτήματος που υπέβαλε ο Μανώλης Αγγελάκας, Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου.
Με νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση, επανακαθορίζεται η διαδικασία και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την ενίσχυση των οικογενειών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, όπως αυτές οριοθετούνται βάσει της οδηγίας 85/148/ΕΟΚ. Το ύψος της ενίσχυσης ανέρχεται σε:
Α. εξακόσια ευρώ ετησίως για οικογενειακό εισόδημα τριών χιλιάδων ευρώ και
Β. τριακόσια ευρώ ετησίως για οικογενειακό εισόδημα άνω των τριών χιλιάδων ευρώ και έως του ποσού των τεσσάρων χιλιάδων επτακοσίων ευρώ.
Ετήσιο οικογενειακό εισόδημα θεωρείται το συνολικό φορολογητέο ή τεκμαρτό όπως και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του φορολογούμενου, της συζύγου και των ανήλικων τέκνων, από κάθε πηγή. Σημειώνεται ότι η ενίσχυση αυτή δεν συμπεριλαμβάνεται στο ετήσιο οικογενειακό εισόδημα.
Δικαιολογητικά που απαιτούνται :
1. Αίτηση, στην οποία θα αναγράφονται τα εξής στοιχεία: Ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, αριθμός φορολογικού μητρώου, αριθμός τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ).
2. Βεβαίωση του Δημάρχου όσον αφορά στον τόπο κατοικίας (από την οποία να προκύπτει η συνεχής και για τουλάχιστον διετία διαμονή του στην συγκεκριμένη ορεινή και μειονεκτική περιοχή).
3. Αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους για το οποίο αναφέρεται η εισοδηματική ενίσχυση ή του εντύπου Ε1 αν δεν έχει παραληφθεί το εκκαθαριστικό σημείωμα κατά το χρονικό διάστημα που υποβάλλεται η αίτηση.
4. Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/1986 του δικαιούχου στην οποία να αναφέρεται ότι δεν έχει εισπράξει την οικονομική ενίσχυση άλλη φορά για την συγκεκριμένη οικογένεια.
Η εισοδηματική ενίσχυση καταβάλλεται εφάπαξ με την υποβολή των δικαιολογητικών από 1ης Σεπτεμβρίου εκάστου ημερολογιακού έτους .
Η Διεύθυνση Οικονομικού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και τα Τμήματα Διοικητικού – Οικονομικού των Νομών είναι ήδη επιφορτισμένα με την άσκηση πολλών αρμοδιοτήτων μετά την εφαρμογή του «Καλλικράτη» και αντιμετωπίζουν έλλειψη προσωπικού. Για τους λόγους αυτούς «και προκειμένου να αποφευχθεί η ταλαιπωρία των πολιτών, παρακαλούμε να εξετάσετε την δυνατότητα, τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών των Δήμων σας να συλλέγουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, τα οποία να αποστέλλονται για το Νομό Αχαΐας στη Δ/νση Οικονομικού και για τους Υπόλοιπους νομούς στα Τμήματα Διοικητικού –Οικονομικού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Π.Δ.Ε& Ι.», ανέφερε σε έγγραφό του ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Στο ανωτέρω αίτημα του κ. Αγγελάκα ο Δήμαρχος απάντησε θετικά και η διαδικασία αυτή θα διεκπεραιωθεί για το Δήμο Καλαμάτας μέσω των ΚΕΠ της περιφέρειάς του.