Όταν μια δημόσια Υπηρεσία καθυστερεί να απαντήσει σε αίτημα πολίτη, είναι δυνατόν να επιβληθεί πρόστιμο σε βάρος της, όπως επισημαίνεται σε έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο παραπέμπει σε έγγραφο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Συγκεκριμένα, το προαναφερθέν έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών αναφέρει τα ακόλουθα:
«Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 5 του ν. 1943/1991 όταν η Επιτροπή των διατάξεων της παρ. 13 του ιδίου άρθρου του ανωτέρω νόμου όπως αυτές αντικαταστάθηκαν με τις όμοιες της παρ.2 β΄ του άρθρου δεύτερου του ν. 2690/1999 αποφασίσει την επιβολή χρηματικού ποσού σε βάρος του οικείου φορέα, λόγω μη τήρησης των προθεσμιών απάντησης σε αιτήματα πολιτών και διεκπεραίωσης των υποθέσεών τους, η υπόθεση εισάγεται στο αρμόδιο υπηρεσιακό (ήδη πειθαρχικό) συμβούλιο, και όπου δεν υπάρχει, στο διοικητικό συμβούλιο για να εξετασθεί εάν υπάρχει υπαιτιότητα των υπαλλήλων. Αν διαπιστωθεί και εξατομικευθεί υπαιτιότητα υπαλλήλου, με τρόπο τεκμηριωμένο, κινείται σε βάρος του η πειθαρχική διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις του κάθε φορέα.
Ενόψει των ανωτέρω, παρακαλούμε να διερευνήσετε άμεσα εάν συντρέχουν ανάλογες περιπτώσεις, οι οποίες αφορούν σε υπαλλήλους σας ή υπαλλήλους των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου της τοπικής σας αρμοδιότητας και για την ενημέρωση του Υπουργείου μας.
Σε θετική απάντησή σας, παρακαλούμε να μας γνωστοποιήσετε αναλυτικά τις εν λόγω περιπτώσεις, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αυτές αντιμετωπίστηκαν».
Επισημαίνεται πως ο Δήμος Καλαμάτας, εφόσον συντρέχει τέτοια περίπτωση, δεν πρόκειται να καταβάλει εξ ιδίων το πρόστιμο, αλλά αυτό θα καταλογισθεί στον υπεύθυνο για την καθυστέρηση Διευθυντή ή υπάλληλο.