Υπεγράφη πρόσφατα από τη (διυπουργική) Επιτροπή Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και της Αειφόρου Ανάπτυξης και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το νέο Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον Τουρισμό. Συγκεκριμένα, υπεγράφησαν αφενός η «Έγκριση πορισμάτων της έκθεσης αξιολόγησης της εφαρμογής του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό», η οποία αφορά στην αξιολόγηση του προϋφισταμένου Πλαισίου και αφετέρου η «Έγκριση τροποποίησης Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αυτού», που αφορά στο νέο Χωροταξικό για τον Τουρισμό.
ΛΙΜΕΝΑΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΚΑΙ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
Η εντεταλμένη για θέματα Ανάπτυξης δημοτική σύμβουλος Παναγιώτα Ντίντα ενημέρωσε σήμερα, με εντολή του Δημάρχου, τους δημοσιογράφους γι’ αυτή την πολύ θετική εξέλιξη, καθώς ο λιμένας Καλαμάτας περιλαμβάνεται στα λιμάνια όπου προβλέπεται η δημιουργία εγκαταστάσεων για την εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας (portsofcall). Στο νέο Χωροταξικό για τον Τουρισμό προβλέπεται η δημιουργία εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας (ports of call) στις εξής περιοχές: Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Κατάκολο, Ρόδος, Βόλος, Καβάλα, Κως, Πάτμος, Πύλος, Μύκονος, Σαντορίνη, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Κρήτη. Όσον αφορά στις τουριστικές μονάδες με γήπεδα γκολφ, είναι πλέον δυνατόν να χωροθετούνται στις περιοχές αστικών κέντρων ή / και κύριων τουριστικών προορισμών όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος, τα Ιωάννινα, η Κρήτη, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Ζάκυνθος και η Κως, όπως και στις Περιφερειακές Ενότητες Ηλείας, Μεσσηνίας, Χαλκιδικής, Αχαΐας, Αργολίδας, Λευκάδας, Αιτωλοακαρνανίας και Κεφαλονιάς.
Η κα Ντίντα τόνισε πως η συμπερίληψη της Καλαμάτας στα λιμάνια όπου προβλέπεται η δημιουργία εγκαταστάσεων για την εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας (portsofcall), αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό σημείο σε επίπεδο στρατηγικής, καθώς επιτρέπει στο Δήμο Καλαμάτας να διεκδικήσει χρηματοδοτήσεις για την εκτέλεση σχετικών έργων υποδομής.
Επίσης, υπογράμμισε το γεγονός ότι από το νέο Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον Τουρισμό αναδεικνύεται η δυνατότητα ολοκλήρωσης αστικών αναπλάσεων, μέσω της οποίας θα αναδειχθεί το Ιστορικό Κέντρο πόλεων που επιδιώκουν να αναπτύξουν τον αστικό τουρισμό, όπως η Καλαμάτα. Πρόκειται για τομέα στον οποίο ο Δήμος Καλαμάτας έχει ήδη κάνει σημαντική δουλειά, ιδίως με τις αναπλάσεις – πεζοδρομήσεις στις οποίες έχει προβεί, την οποία προτίθεται να συνεχίσει.
ΤΙ ΕΙΧΕ ΔΗΛΩΣΕΙ Η ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ
Σχετικά με το θέμα η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη δήλωσε τα εξής μετά την υπογραφή του νέου Χωροταξικού για τον Τουρισμό:
«Το Ειδικό Χωροταξικό αποτελεί πυλώνα του Εθνικού μας Σχεδίου για τον τουρισμό. Σήμερα γίνεται το πρώτο βήμα ώστε να δημιουργηθούν σωστές υποδομές, να απαλειφθεί το φαινόμενο της άναρχης τουριστικής ανάπτυξης, και να αναπτυχθεί η εγχώρια επιχειρηματικότητα. Ενισχύεται η μετάβαση από ένα μαζικό και μονοθεματικό τουρισμό σε ένα ποιοτικό πολυθεματικό τουρισμό. Καθορίζονται όροι για έλευση ξένων επενδύσεων και μπαίνουν θεμέλια για να αναπτυχθεί ο ελληνικός τουρισμός συγκροτημένα, με σχέδιο και κυρίως όραμα. Το στάδιο που βρισκόμαστε σήμερα με το Χωροταξικό για τον Τουρισμό με την ΚΥΑ που υπογράψαμε, αποτελεί την πρώτη φάση από την συνεργασία μας με το ΥΠΕΚΑ. Έχουν να γίνουν πολλά ακόμα. Το σχέδιο μας για τον τουρισμό εκτείνεται σε βάθος χρόνου και περιλαμβάνει σειρά παράλληλων δράσεων που στοχεύουν σε θέματα υποδομών, ποιότητας, εκπαίδευσης, προβολής. Πιστεύουμε ότι μέσω αυτών ο ελληνικός τουρισμός θα κατακτήσει σύντομα τη θέση που του αξίζει στην παγκόσμια τουριστική κατάταξη»
ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΛΑΦΑΤΗ
Για το ίδιο θέμα ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ Σταύρος Καλαφάτης δήλωσε:
«Το νέο Χωροταξικό για τον Τουρισμό έγινε πάνω σε τρεις βασικούς άξονες:
1. σωστά οργανωμένος χώρος για υγιή ανάπτυξη του τουρισμού,
2. σεβασμός στο περιβάλλον,
3. ήπιες μορφές τουριστικών επενδύσεων, με μεγάλα οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία.
Δίνουμε τη χωροταξική κατεύθυνση για να λυθούν προβλήματα που όλοι ξέρουμε ότι υπάρχουν και δεν μας αφήνουν να πάμε παρακάτω. Που σημαίνει:
1. Συγκεκριμένες ζώνες για την τουριστική ανάπτυξη και όχι ασυνάρτητη και πολλές φορές αυθαίρετη δόμηση καταλυμάτων.
2. Διεύρυνση σε περιοχές που χρειάζεται να πάμε οργανωμένα ώστε να γίνουν προορισμοί απαιτήσεων.
3. Υποδομές που αφήνουν χώρο και περιθώριο και για άλλες χρήσεις, όπως οι αγροτικές για παράδειγμα.
Το νέο Χωροταξικό για τον Τουρισμό είναι μέρος του συνολικού μας σχεδίου για μια Χωροταξία Προόδου. Για να μη γερνά η φυσική ομορφιά του τόπου μας, για να μην αδικούνται ολόκληρες περιοχές της χώρας, για να έχουμε τις επενδύσεις εκείνες που η Ελλάδα επιλέγει και επιθυμεί».