Απόφαση για την ένταξη στο ΕΣΠΑ της Πράξης «Αγροτική Παραγωγή – Τουρισμός (Ανάδειξη Ευκαιριών) Δήμου Καλαμάτας» και συγκεκριμένα στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση», υπέγραψε ο Υπουργός Εσωτερικών Αργύρης Ντινόπουλος. Η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη για τον υπολογισμό της κοινοτικής συνδρομής ανέρχεται σε 61.500,00 ευρώ με το ΦΠΑ, δηλαδή ο Δήμος Καλαμάτας δεν επιβαρύνεται με ίδια συμμετοχή. Η ένταξη της Πράξης έγινε μέσω του Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης της ΕΕΤΑΑ.
Αντικείμενο του προτεινόμενου έργου, είναι η δημιουργία σύγχρονης υποδομής για την ανάδειξη, προβολή, ευρεία γνωστοποίηση και προώθηση στο ελληνικό και διεθνές κοινό, μέσω του διαδικτύου, των αγροτουριστικών, παραδοσιακών, ονομασίας προέλευσης, βιολογικών και άλλων τοπικών προϊόντων, όπως π.χ. λαϊκής τέχνης, και παράλληλα η δημιουργία υποδομής για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών των προϊόντων, ηλεκτρονικών επιχειρηματικών συνεργασιών και άλλων υπηρεσιών στενά συνδεδεμένων με σημαντικές πλευρές της κοινωνικοοικονομικής ζωής και ιδιαίτερα της ήπιας τουριστικής και αειφόρου ανάπτυξης.
Στόχοι είναι:
- η δημιουργία υποδομής για διαρκή οργάνωση της δικτυακής διαχείρισης της σχετικής με τα προαναφερόμενα πληροφορίας
- η συμβολή στην ανάδειξη - προβολή και την προώθησή τους στις αγορές
- η συμβολή στην «ενοποίηση» σε διακρατικό επίπεδο των επιμέρους τοπικών παραγωγών και στη δημιουργία έτσι ενός ευρύτερου, πλουσιότερου και με μεγαλύτερη αξία «τοπικού προϊόντος»
- η συμβολή στην περαιτέρω ανάπτυξη τοπικών και ευρύτερων δραστηριοτήτων, επιχειρηματικών, συνεργατικών, ερευνητικών, εκδοτικών, αναβίωσης της τοπικής παράδοσης κ.ά.
- η συμβολή στην ανάπτυξη του τοπικού ανθρώπινου δυναμικού που δραστηριοποιείται στις τοπικές παραγωγές και η ενεργοποίηση των τοπικών παραγωγών και επιχειρήσεων
- η συμβολή στη διευκόλυνση της πρόσβασης στην ενημέρωση - πληροφόρηση - επιμόρφωση των ερευνητών - μελετητών, των επαγγελματιών και του κοινού, ελληνικού/ιταλικού και διεθνούς, που ενδιαφέρονται για το τοπικό προϊόν
- Ο σχεδιασμός – ανάπτυξη - υλοποίηση της δικτυακής πλατφόρμας της πύλης και η ενσωμάτωση σε αυτήν εφαρμογών ηλεκτρονικών αγορών (B2C), ηλεκτρονικών επιχειρηματικών συνεργασιών (Β2Β) και ηλεκτρονικών κρατήσεων αγροτουριστικών καταλυμάτων με ενσωματωμένη χρήση qr-codes
- Η παρουσίαση πληροφοριών μέσω της σάρωσης barcodes από την κάμερα του κινητού τηλεφώνου, χωρίς να απαιτείται οπτική επαφή με το τεκμήριο, με χρήση της τεχνολογίας QR ετικετών
- Η δυνατότητα αλληλεπίδρασης.