×

Warning

JUser: :_load: Unable to load user with ID: 403

Η ΜΠΕ για έργα στο Νέδοντα, που εκπόνησε η ΔΕΥΑΚ, στο Περιφερειακό Συμβούλιο

Επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τα επείγοντα αντιπλημμυρικά έργα στο Νέδοντα και τη βελτίωση της διευθετημένης κοίτης του, θέματα για τα οποία έγινε σειρά συνεδριάσεων στο Δήμο Καλαμάτας, καλείται να γνωμοδοτήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου. Επισημαίνεται πως τη ΜΠΕ εκπόνησε η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης – Αποχέτευσης Καλαμάτας (ΔΕΥΑΚ), ενώ συμβαλλόμενος μελετητής ετοίμασε τη στατική μελέτη της νέας γέφυρας, που θα ενώσει τις οδούς Κλαδά και Ιατροπούλου, καθώς η σημερινή γέφυρα προβλέπεται να καθαιρεθεί.

Η προβλεπόμενη νέα γέφυρα στο σημείο αυτό δε θα διαθέτει μεσόβαθρο και θα εδράζεται μόνο στα δύο ακρόβαθρα. Με τον τρόπο αυτό θα εκλείψει ο σημερινός δυνητικά σοβαρός κίνδυνος σε περίπτωση πλημμύρας, καθώς δε θα υπάρχει πιθανότητα στροβιλισμού του νερού εξαιτίας του μεσοβάθρου το οποίο υφίσταται σήμερα και θα πάψει να υπάρχει.

Επίσης, η κατασκευή τοιχίων με τα οποία – όπως προβλέπεται από τη ΜΠΕ - θα συνδεθούν οι κολώνες οι οποίες στηρίζουν το στεγασμένο τμήμα του ποταμού, που είναι παράλληλες στη ροή του νερού, θα επιτρέψει πολύ μεγαλύτερη παροχετευτικότητα σε σχέση με τώρα (170 κυβικά ανά δευτερόλεπτο, σε σχέση με 75 κυβικά ανά δευτερόλεπτο σήμερα).

Σημειώνεται πως ο Δήμος Καλαμάτας επιδιώκει να εντάξει το έργο αυτό, ύψους 900.000 ευρώ, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΔΕΠΙΝ.

Επισημαίνεται πως η ΔΕΥΑ Καλαμάτας υπέβαλε τη ΜΠΕ προς έγκριση με αίτησή της στη Διεύθυνση ΠΕΧΩ Περιφέρειας Πελοποννήσου στις 26-4-2011, με αρ. πρωτ. της υπηρεσίας υποδοχής 1340/27-4-2011.

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΜΕΛΕΤΗ

Η Μελέτη προβλέπει έργα από τη γέφυρα στο δρόμο Καλαμάτας - Σπάρτης, καθ’ όλο το μήκος του ποταμού μέσα στον ιστό της πόλης και έως τις εκβολές. Βασικά έργα είναι η κατασκευή τοιχίων που θα συνδέσουν τα υποστυλώματα, η συντήρηση της υφιστάμενης κοιτόστρωσης, καθώς και η κατεδάφιση και ανακατασκευή της γέφυρας στην οδό Ιατροπούλου. Στόχος των έργων είναι η βελτίωση της παροχευτικότητας του στεγασμένου τμήματος και η βελτίωση - αποκατάσταση της υφιστάμενης κοιτόστρωσης του ποταμού εντός των ορίων του σχεδίου πόλης.

Σύμφωνα με τη ΜΠΕ:

1. Προτείνεται η κατασκευή τοιχίων μεταξύ των υποστυλωμάτων του κλειστού τμήματος του ποταμού Νέδοντα και συγκεκριμένα στο τμήμα μεταξύ της γέφυρας οδού Κιλκίς έως τη γέφυρα της 23ης Μαρτίου, συνολικού μήκους 238 μέτρων. Πρόκειται για το τμήμα του ποταμού στο οποίο σε παλαιότερη διευθέτηση κατασκευάσθηκε κλειστή ορθογωνική διατομή, η οποία διαθέτει ενδιάμεσα υποστυλώματα σε δύο παράλληλες σειρές. Τα υποστυλώματα αυτά δημιουργούν ανάσχεση στη ροή των πλημμυρικών παροχών. Με την προτεινόμενη κατασκευή τοιχίων μεταξύ των υποστυλωμάτων υπολογίζεται ότι θα υπερδιπλασιασθεί η διοχετευτικότητα του τμήματος. Η κατασκευή των τοιχίων θα γίνει με τσιμεντόπλινθους που θα επενδυθούν με εκτοξευόμενο σκυρόδεμα.

2. Προτείνεται ανακατασκευή της γέφυρας στην Ιατροπούλου, με την κατεδάφισή της και την ανακατασκευή της από οπλισμένο σκυρόδεμα. Η υφιστάμενη διαθέτει μεσόβαθρο, που προκαλεί στένωση της διατομής. Με τη συγκεκριμένη παρέμβαση η διοχετευτικότητα θα αυξηθεί περίπου στο διπλάσιο.

3. Προτείνεται, ακόμη, η συντήρηση της υφιστάμενης κοιτόστρωσης μήκους περίπου 3,2 χλμ. (τόσο στο στεγασμένο όσο και στο ανοιχτό τμήμα του ποταμού). Η υφιστάμενη κοιτόστρωση, με την πάροδο των ετών και λόγω των φερτών υλικών, έχει διαβρωθεί, με αποτέλεσμα να έχουν δημιουργηθεί ρήγματα πλάτους περίπου 30 εκατοστομέτρων.

                                           

iso

govgr

wifi4eu

Contact

99 Athinon str, Kalamata ZIP 24 134

  • dummy(+30) 27213 60700

  • dummy(+30) 27213 60760

  • dummy polites@kalamata.gr

© Copyright

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

2024

gcloud