×

Warning

JUser: :_load: Unable to load user with ID: 403

Το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε την ανάπλαση στα Ουζάκια – πολλές σημαντικές αποφάσεις

Συνήλθε χθες, Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου, στην 5η για το 2014 συνεδρίασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας και προχώρησε στη λήψη 38 αποφάσεων επί θεμάτων της ημερησίας διατάξεως, 2 για θέματα εκτός αυτής και 2 σχετικά με την έκδοση ψηφισμάτων.

Οι κυριότερες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου αφορούν στα εξής:

1. ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΣΤΑ ΟΥΖΑΚΙΑ (ΑΠΟ ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΜΕΧΡΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ)

Το Σώμα ενέκρινε τη µελέτη του έργου «Αστική ανάπλαση ζώνης οδού Αριστοµένους από οδό Ξενοφώντος έως οδό Μακεδονίας». Εγκρίθηκε, όσον αφορά σε έργο προϋπολογισμού 1.925.000 ευρώ με το ΦΠΑ, για το οποίο ο Δήμος Καλαμάτας θα επιδιώξει να υπαχθεί σε χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

ouzakia-sxedia-anaplasis1 ouzakia-sxedia-anaplasis2

ouzakia-sxedia-anaplasis3 ouzakia-sxedia-anaplasis4

ouzakia-sxedia-anaplasis5 ouzakia

Ο Δήμος Καλαμάτας, στο πλαίσιο των προσπαθειών που καταβάλλει τα τελευταία χρόνια για την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του κέντρου της πόλης, προέβη στην εκπόνηση αρχιτεκτονικής μελέτης για την ανάπλαση του τμήματος της οδού Αριστομένους από το ύψος της οδού Βασιλίσσης Όλγας (η συνέχεια της Ξενοφώντος) μέχρι την οδό Μακεδονίας, στο ύψος του Δημοτικού Πάρκου.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ

Σκοπός της μελέτης είναι η ανάγκη να ενοποιηθούν οι μέχρι σήμερα αναπλασθέντες χώροι κυκλοφορίας και ασφαλούς διακίνησης των πολιτών, της Κεντρικής Πλατείας – Βασιλέως Γεωργίου και του Πάρκου Σιδηροδρόμων, σε συνδυασμό με το έργο ανάπλασης για την κατασκευή μεγάλου πεζοδρομίου στις οδούς Φαρών και Πλάτωνος, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται απρόσκοπτη πρόσβαση των πεζών και των ποδηλάτων προς το λιμάνι και αντίστροφα, αλλά και η διευκόλυνση της κίνησης των πεζών στην αγορά. Υλοποιείται λοιπόν με την ανάπλαση των εναπομεινάντων 360 μέτρων, ένας άξονας κυκλοφορίας πεζών και ποδηλάτων, ο οποίος διατρέχει την πόλη από βορρά προς νότο.

ouzakia 1 ouzakia 2

ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΤΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ

Ειδικότερα, το ανατολικό πεζοδρόμιο έχει σχεδιαστεί με κριτήριο την ευχερή πρόσβαση στα καταστήματα και τον καλλωπισμό με υψηλή βλάστηση, παράλληλα με τον σχεδιασμό διαβάσεων προς την απέναντι πλευρά, όπου θα πραγματοποιείται ταχύτερη η κυκλοφορία πεζών και ποδηλάτων σε επαφή με τους χώρους που προορίζονται για εστίαση και αναψυχή, έτσι ώστε το έργο στο σύνολό του να λειτουργεί ως μία ενιαία ζώνη αναψυχής, εμπορίου, πρασίνου, περιπάτου και στάσης των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης.

Με τον τρόπο αυτό αναμένεται ότι θα μειωθεί και η ανάγκη χρήσης του αυτοκινήτου για την πρόσβαση στο κέντρο, αφού η πεζή μετακίνηση γενικά είναι προτιμότερη από άποψη ασφάλειας, ποιότητας ζωής και εν τέλει ταχύτητας.

ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

 Οι κυριότερες παρεμβάσεις που απαιτείται να γίνουν είναι οι εξής:

  • Ανάπλαση και διαμόρφωση του ανατολικού και δυτικού πεζοδρομίου της οδού Αριστομένους από οδό Βασιλίσσης Όλγας μέχρι το Δημοτικό Πάρκο και μέχρι τα όρια ιδιοκτησίας ΟΣΕ (ζώνη απαλλοτρίωσης).
  • Νέα χάραξη του υφιστάμενου ποδηλατόδρομου στο δυτικό πεζοδρόμιο.
  • Επαναχωροθέτηση των χώρων τραπεζοκαθισμάτων, επίσης στο δυτικό πεζοδρόμιο.

ΜΙΑ ΛΩΡΙΔΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΟΥΣ

  • Επανασχεδιασμός και καθορισμός νέας διατομής της οδού Αριστομένους (μία λωρίδα κυκλοφορίας και στάθμευση), με ανακατασκευή του οδοστρώματος
  • Αντικατάσταση του υπάρχοντος δικτύου ηλεκτροφωτισμού με νέο σύγχρονο δίκτυο, που περιλαμβάνει την προμήθεια φωτιστικών ιστών και σωμάτων
  • Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ομβρίων υδάτων και σύνδεσή του με τον υφιστάμενο κεντρικό αγωγό, στην οδό Αριστοδήμου
  • Φύτευση κατάλληλων για σκίαση δέντρων και θάμνων – άρδευση
  • Τοποθέτηση στοιχείων αστικού εξοπλισμού (παγκάκια, φυτοδοχεία, κάδοι απορριμμάτων, εμπόδια στάθμευσης, εσχάρες δέντρων, σιδερένιες μπάρες στάθμευσης ποδηλάτων κ.λπ.).

Α. ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ ΟΔΟΥ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΟΥΣ

Από τη μελέτη προβλέπεται η διαπλάτυνση του ανατολικού πεζοδρομίου της Αριστομένους από την οδό Βασ. Όλγας έως την οδό Πλάτωνος, με κυμαινόμενα πλάτη από 5,25 μ. έως 10,35 μ. Το εναπομένον πλάτος καθαρής ασφάλτου που προκύπτει από την μελέτη είναι της τάξεως των 5,75 μ, εκ των οποίων τα 3,75 μ θα αποτελούν την λωρίδα κυκλοφορίας και τα υπόλοιπα 2,00 μ. δεσμεύονται για στάθμευση αυτοκινήτων.

Όσον αφορά στο πράσινο, όπως φαίνεται και από την μελέτη στο ανατολικό πεζοδρόμιο της Αριστομένους, προτείνεται η συνέχιση της ήδη υπάρχουσας δεντροστοιχίας με πλατάνια, τοποθετημένα σε απόσταση περίπου 6,80 μ. μεταξύ τους. Τα δέντρα τοποθετούνται μέσα σε λάκκους φύτευσης διαστάσεων 1,00x1,00 μ., πάνω στους οποίους τοποθετούνται μαντεμένιες σχάρες δύο τεμαχίων, στο ίδιο πάντα επίπεδο με την προτεινόμενη πλακόστρωση.

Σε όλο το μήκος του ανατολικού πεζοδρομίου, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στα ΑμεΑ με την κατασκευή ειδικής «Ζώνης Όδευσης Τυφλών» πλάτους 0,40 μ. χρώματος γκρι, καθώς επίσης και στην κατασκευή των απαραίτητων ραμπών πρόσβασης πεζών και ατόμων με κινητικά προβλήματα, από το ένα πεζοδρόμιο στο άλλο.

Σε όλες ανεξαρτήτως τις διαβάσεις πεζών, τοποθετούνται έγχρωμοι κυβόλιθοι εγκιβωτισμένοι ένθεν και ένθεν σε κράσπεδα συνεπίπεδα με την στάθμη του οδοστρώματος.

Β. ΟΔΟΣ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΟΥΣ

Προτείνεται η διατήρηση της κατά μήκος ευθύγραμμης πορείας της οδού Αριστομένους για λειτουργικούς κυρίως λόγους (διευκόλυνση παρελάσεων κ.λπ.), με περιορισμό της λωρίδας διέλευσης αυτοκινήτων στα 3,75 μ., ώστε να εξυπηρετεί μία μόνο σειρά κίνησης ήπιας κυκλοφορίας, από την οποία θα διέρχεται και το αστικό λεωφορείο. Στην ίδια λωρίδα θα μπορούν να κινούνται εκτός των άλλων, τα οχήματα τροφοδοσίας καταστημάτων, τα απορριμματοφόρα του Δήμου και τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, όπως ασθενοφόρα ή πυροσβεστικά.

Παράλληλα, σε όλο το μήκος του ανατολικού πεζοδρομίου και πάνω στο ασφαλτικό οδόστρωμα, δημιουργείται μια ζώνη στάθμευσης οχημάτων (για Ι.Χ, ΑμΕΑ) πλάτους 2,00 μ.

Τέλος, προβλέπεται η μετακίνηση της υφιστάμενης στάσης του Αστικού ΚΤΕΛ έναντι της οδού Βασιλίσσης Αμαλίας και σε τέτοια θέση, ώστε να μην δυσχεραίνεται η πορεία του ποδηλάτου από το συγκεκριμένο σημείο.

Γ. ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ

Η πρόταση της μελέτης επανακαθορίζει τα όρια του νέου ποδηλατοδρόμου καθαρού πλάτους 2,00 μ., με δύο κινήσεις κυκλοφορίας (άνοδος – κάθοδος) στο δυτικό πεζοδρόμιο της οδού Αριστομένους και σε συνέχεια με τον ήδη υφιστάμενο, που διαπερνά ήδη την Κεντρική Πλατεία της πόλης.

Ο νέος ποδηλατόδρομος τοποθετείται παράλληλα με το κράσπεδο και σε απόσταση 0,70 μ. (για λόγους ασφαλείας) απ’ αυτό, εκτός από το σημείο όπου δημιουργείται η στάση του αστικού λεωφορείου, όπου σύμφωνα με την πρόταση εγγράφει καμπύλη πορεία, όπισθεν αυτής.

Λίγο πριν το τέλος του δυτικού πεζοδρομίου (πλησίον της οδού Μακεδονίας), ο ποδηλατόδρομος διαπερνά κάθετα το οδόστρωμα της οδού Αριστομένους - όπως φαίνεται και στη γενική κάτοψη της μελέτης - πηγαίνοντας προς το ανατολικό πεζοδρόμιο και από εκεί συναρμόζεται με τον ήδη υπάρχοντα ποδηλατόδρομο, που διαπερνά το Δημοτικό Πάρκο στην ανατολική πλευρά του.

Η τελική επίστρωση της επιφάνειας του ποδηλατόδρομου, προβλέπεται να γίνει με έγχρωμες πλάκες τσιμέντου με αδρή την επάνω τους επιφάνεια από πολύ ψιλή μαρμαροψηφίδα. Σημειώνεται δε, ότι η στάθμη του ποδηλατόδρομου θα είναι συνεπίπεδη με αυτήν των δαπέδων του πεζοδρομίου και υπερυψωμένη κατά 15 - 17 εκ. από τα ρείθρα, των καθέτων προς την Αριστομένους οδών.

Τέλος, όπου υπάρχουν διαβάσεις (περάσματα), ο ποδηλατόδρομος θα κατέρχεται με μικρή κλίση στο επίπεδο του δρόμου. Στα σημεία αυτά προβλέπεται η κατασκευή ζώνης πλάτους επίσης 2,00 μ, στην οποία τοποθετούνται κόκκινοι κυβόλιθοι, εγκιβωτισμένοι ένθεν και ένθεν σε κράσπεδα, επίσης συνεπίπεδα με την στάθμη του οδοστρώματος.

Δ. ΔΥΤΙΚΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ ΟΔΟΥ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΟΥΣ

η ανάπλαση του δυτικού πεζοδρομίου ακολουθεί περίπου το ίδιο σχεδιαστικό ύφος με το ανατολικό πεζοδρόμιο, σε ό,τι αφορά Στον κάνναβο, τα υλικά και τους χρωματισμούς.

Στη νότια απόληξη του δυτικού πεζοδρομίου, στο μέτωπο της οδού Μακεδονίας, όπου παρατηρούνται και οι ψηλότερες ανισοσταθμίες σε σχέση με τον υφιστάμενο δρόμο, η υψομετρική προσαρμογή πραγματοποιείται με μία άνετη κλίμακα πλάτους 5,00 μέτρων περίπου, επιτρέποντας την κάθοδο στη στάθμη του ανασχεδιασμένου πεζοδρομίου της Μακεδονίας, σε διαπλάτυνση που κατασκευάζεται τοπικά στο μέτωπο της σκάλας.

Οι κυριότερες παρεμβάσεις που πρόκειται να γίνουν με βάση την αρχιτεκτονική μελέτη, είναι οι εξής:

1. Διευθέτηση των χώρων ανάπτυξης και σκίασης τραπεζοκαθισμάτων. Η πρόταση προβλέπει την διάταξη των τραπεζοκαθισμάτων καθ’ ομάδες, σε όλο το μήκος του δυτικού πεζοδρομίου, από το όριο της ανάπλασης δυτικά του πεζοδρομίου και σε πλάτος 4,50 μ, εκτός των τμημάτων που εμφαίνονται καθαρά στην γενική κάτοψη διαμόρφωσης της περιοχής.

2. Διευθέτηση των υφιστάμενων περιπτέρων. Προτείνεται μικρή μετακίνηση των δύο υφιστάμενων περιπτέρων σε νέες θέσεις, αλλά στον ίδιο πάντα χώρο.

3. Δημιουργία χώρων πρασίνου. Σε όλο το μήκος της παρέμβασης κατά τακτά διαστήματα, δημιουργούνται ενιαίοι χώροι πρασίνου (ανθώνες) χαμηλής βλάστησης, με την κατασκευή παρτεριών φύτευσης με χλοοτάπητα (γκαζόν). Χαμηλή βλάστηση με την δημιουργία ανθώνων προβλέπεται και στον χώρο δίπλα από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο, όπου εκεί προτείνεται εκτός των άλλων η δημιουργία ελαφρών σε κλίση πρανών επίσης με χλοοτάπητα και χαμηλή φύτευση, τουλάχιστον μέχρι την ζώνη απαλλοτρίωσης του ΟΣΕ.

Όπως στο ανατολικό, έτσι και στο δυτικό πεζοδρόμιο προτείνεται η δημιουργία «γραμμικού» πρασίνου με κατάλληλες δεντροστοιχίες για σκίαση σε παράλληλη διάταξη μεταξύ τους, μία κατά μήκος του ποδηλατόδρομου και μία κατά μήκος του ορίου παρέμβασης, προς τη ζώνη απαλλοτρίωσης του ΟΣΕ. Η πλησιέστερη στην Αριστομένους δεντροστοιχία θα αποτελείται από δέντρα αειθαλή (φίκοι αυστραλιανοί), ενώ η δυτικότερη από δέντρα φυλλοβόλα (πλατάνια).

ΕΠΙΣΤΡΩΣΗ ΜΕ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΥΛΙΚΑ

Επί των διευρυμένων πεζοδρομίων (ανατολικό και δυτικό), πέραν των επιστρώσεων με τα κατάλληλα υλικά όπως οι έγχρωμες αντιολισθητικές πλάκες τσιμέντου, ζώνες από φιλέτα λευκού μαρμάρου, κυβόλιθοι κλπ, προβλέπεται η τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων προστασίας στο τμήμα (από Σωκράτους έως Μακεδονίας), όπου παρατηρούνται και οι περισσότερες ανισοσταθμίες σε σχέση με τον χώρο του ΟΣΕ.

ΝΕΟ ΔΙΚΤΥΟ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ

Επίσης προβλέπεται η αντικατάσταση ολόκληρου του δικτύου ηλεκτροφωτισμού, η κατασκευή σύγχρονου δικτύου άρδευσης και η τοποθέτηση όλων των απαραίτητων στοιχείων αστικού εξοπλισμού που συνοδεύουν τέτοιου είδους παρεμβάσεις, όπως παγκάκια, καλάθια μικροαπορριμμάτων, κινητά φυτοδοχεία, βρύσες πόσιμου νερού, εμπόδια στάθμευσης όπου αυτό απαιτείται, ράμπες προσβασιμότητας ΑμΕΑ, κλπ.

Όλη η παρέμβαση έχει σχεδιαστεί με κριτήριο την αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου της Καλαμάτας και την βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας, τόσο των καταστημάτων όσο και των λοιπών λειτουργιών, αλλά πρωτίστως την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ένα δεύτερο κριτήριο έχει σχέση με την ενοποίηση όλων των χώρων γύρω από την Κεντρική Πλατεία της, έτσι ώστε στο σύνολό τους να λειτουργούν όλα σαν μια ενιαία ζώνη αναψυχής, πρασίνου, περιπάτου και στάσης των κατοίκων της πόλης.

Το έργο αφορά σε επιφάνειες συνολικού εμβαδού περίπου 7.200 τετρ. μέτρων, πλην του οδοστρώματος της Αριστομένους και των συναρμογών της με τους κάθετους προς αυτήν δρόμους, που καταλαμβάνουν επιφάνεια περίπου 3.100 τετρ. μέτρων.

2. ΓΗΠΕΔΟ ΘΟΥΡΙΑΣ

Τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου προέβησαν στην έγκριση της μελέτης του έργου «Γήπεδο Θουρίας», προϋπολογισμού 80.000 €, η χρηματοδότηση για την πραγματοποίηση του οποίου θα προέλθει από ΣΑΤΑ.

Η μελέτη αυτή αφορά στην αποπεράτωση του γηπέδου ποδοσφαίρου, στο οποίο έχουν εκτελεστεί με παλαιότερη εργολαβία από τον τέως Δήμο Θουρίας οι εξής εργασίες :

  • Μεταλλική περίφραξη εγκιβωτισμένη σε τοιχίο από σκυρόδεμα
  • Αποστραγγιστικό δίκτυο
  • Κατασκευή υπόβασης – βάσης
  • Προμήθεια – διάστρωση κηποχώματος σε τμήμα του γηπέδου
  • Προμήθεια – τοποθέτηση κιβωτίου ηλεκτρικής διανομής (pilar).

Το εμβαδόν του υφιστάμενου περιφραγμένου χώρου είναι 10.042 τετραγωνικά μέτρα. Στον εν λόγω χώρο, σύμφωνα με την εγκριθείσα μελέτη, προβλέπεται:

1. η κατασκευή ενός γήπεδο ποδοσφαίρου διαστάσεων αγωνιστικού χώρου 64 x90μέτρων και συνολικού εμβαδού 7.280 τετρ. μέτρων

2. η κατασκευή βοηθητικού χώρου για την προπόνηση της τοπικής ομάδας, συνολικού εμβαδού 2.640 τετρ. μέτρων.

Οι υπολειπόμενες εργασίες προκειμένου να γίνει λειτουργικό το γήπεδο είναι οι κάτωθι:

i. Χωματουργικές εργασίες καθαρισμού του γηπέδου από τη φυτική γη

ii. Κατασκευή περιμετρικού ρείθρου εντός του περιφραγμένου χώρου του γηπέδου για την απορροή των επιφανειακών ομβρίων υδάτων

iii. Προμήθεια και τοποθέτηση φρεατίων υδροσυλλογής των ομβρίων

iv. Κατασκευή αρδευτικού συστήματος σε όλη την επιφάνεια του περιφραγμένου γηπέδου

v. Προμήθεια και διάστρωση κηποχώματος στο τμήμα του βοηθητικού γηπέδου

vi. Προμήθεια και διάστρωση άμμου σε όλο το γήπεδο καθώς και ενσωμάτωση υλικών (τύρφη, λίπασμα κ.λπ.) για την ανάπτυξη του χλοοτάπητα

vii. Προμήθεια και τοποθέτηση αντλητικού συγκροτήματος

viii. Κατασκευή περιμετρικού ρείθρου αποστράγγισης των επιφανειακών ομβρίων υδάτων.

gipedo-thourias gipedo-thouria

3. ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΔΥΟ ΑΙΘΟΥΣΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΩΝ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΙΟΣ

Εγκρίθηκε η μελέτη, προϋπολογισμού 430.000 €, όσον αφορά στο έργο «Προσθήκη δύο αιθουσών και χώρων υγιεινής στο Δημοτικό Σχολείο Άριος». Αντικείμενο της εργολαβίας είναι η αποπεράτωση δύο αιθουσών και χώρων υγιεινής στο εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο, στον Άρι. Υπενθυμίζεται πως σχετική εργολαβία διελύθη στις 19-11-2013 αφήνοντας ημιτελές το κτήριο, σε στάδιο κατά το οποίο έχουν ολοκληρωθεί τα υποστυλώματα του ισογείου.

Για την ολοκλήρωση του κτηρίου θα εκτελεσθούν οι ακόλουθες εργασίες:

1. Κατασκευή της πλάκας οροφής ισογείου όπου ενσωματώνεται και η θερμομόνωση, όπως στα προϋπάρχοντα υποστυλώματα

2. Κατασκευή των τοίχων πληρώσεως με την προβλεπόμενη θερμομόνωση

3. Επιχρίσματα, κατασκευή των δικτύων, επικαλύψεις, επιστρώσεις  κ.λπ., μέχρι την πλήρη αποπεράτωση του κτηρίου

4. Θα κατασκευασθεί δίρριχτη ξύλινη στέγη με ρωμαϊκού τύπου κεραμίδια, επικαθήμενη στην πλάκα οροφής ισογείου

5. Στον περιβάλλοντα χώρο θα διαμορφωθεί έκταση 150 τετρ. μέτρων, θα κατασκευαστεί κλίμακα για την πρόσβαση στον δυτικό δρόμο και βόθρος για την κάλυψη των αναγκών του Νηπιαγωγείου.

Στις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις της μελέτης περιλαμβάνονται οι παρακάτω ομάδες:

  • Εγκατάσταση ύδρευσης
  • Εγκατάσταση αποχέτευσης / ομβρίων
  • Εγκατάσταση ισχυρών ρευμάτων
  • Εγκατάσταση ασθενών ρευμάτων
  • Εγκατάσταση κεντρικής θέρμανσης
  • Εγκατάσταση πυρανίχνευσης / πυροπροστασίας.

ds-arios

4. ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ

Τα μέλη του Σώματος ενέκριναν την παράταση προθεσμίας εκτέλεσης εργασιών του έργου «Συντήρηση Δημοτικού Πάρκου Σιδηροδρόμων», μέχρι 17/03/2014.

Υπενθυμίζεται ότι, μετά την άρση της εκκρεμότητας (λήξη χρησιδανείου) και την παραχώρηση του Πάρκου από τη ΓΑΙΑΟΣΕ στο Δήμο με χρησιδάνειο αόριστης διάρκειας, είναι δυνατόν πλέον να γίνουν έργα. Κατόπιν τούτου, κατασκευάσθηκαν πεζοδρόμια στη δυτική πλευρά του Πάρκου, καθώς και πύλες εισόδων (μία στο βορρά και μία στο νότο).

Προγραμματίζεται δε να τοποθετηθούν 5 πυλώνες φωτισμού (άμεσα), να εγκατασταθεί περίφραξη με σιδερένια στοιχεία και να διαμορφωθεί ο κεντρικός διάδρομος με χώμα από το υπάρχον στο Πάρκο, εμπλουτισμένο με ρητίνες. Με τον τρόπο αυτό, δε θα δημιουργούνται λακκούβες ενώ το υλικό θα παραμένει συμπαγές και περατό από το νερό και θα μπορούν να επισκέπτονται το Πάρκο με ευκολία ΑμεΑ με αναπηρικό αμαξίδιο, μητέρες με παιδιά σε καροτσάκια, μικρά παιδιά με τα ποδήλατά τους κ.ά.

park park 1

5. ΝΕΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΙ

Εγκρίθηκε η δημιουργία νέων Δημοτικών Λαχανόκηπων α) στην περιοχή του Δυτικού Κέντρου σε μικρή απόσταση από τους υφιστάμενους, σε χώρο περίπου τριών στρεμμάτων β) στην περιοχή του Ανατολικού Κέντρου σε συνέχεια των υφισταμένων, σε έκταση περίπου ενός στρέμματος και γ) στην περιοχή του Ασύλου Ανιάτων δίπλα από το Νηπιαγωγείο, στις Εργατικές Κατοικίες, σε έκταση περίπου μισού στρέμματος.

laxanokipoi

Επισημαίνεται πως στην Καλαμάτα ήδη λειτουργούν με επιτυχία Δημοτικοί Λαχανόκηποι στο Ανατολικό και το Δυτικό Κέντρο. Η αστική γεωργία βρήκε πρόσφορο έδαφος με πρωτοβουλία του Δήμου Καλαμάτας και τα αποτελέσματα είναι πολύ καλά. Δεκάδες συμπολίτες μας, που επιλέχθηκαν από επιτροπή με κοινωνικά κριτήρια, καλλιεργούν δημοτική γη και παράγουν λαχανικά για οικιακή χρήση. Ο Δήμος παρέχει χωρίς αντάλλαγμα τη γη, δωρεάν νερό και εμπλουτισμό του εδάφους με καλό χώμα, αλλά και συμβουλές εκ μέρους των γεωπόνων της Διεύθυνσης Γεωτεχνικών Υπηρεσιών. Οι ωφελούμενοι αναλαμβάνουν  τη φροντίδα των χώρων αυτών, αποτελώντας στην πράξη τους «φρουρούς» κάθε περιοχής, ενώ προσφέρουν μικρό μέρος της σοδειάς τους υπέρ του Δημοτικού Παντοπωλείου. Η ζήτηση τεμαχίων εκ μέρους πολιτών για να καλλιεργήσουν είναι μεγάλη και ο Δήμαρχος πρότεινε να αξιοποιηθούν και άλλοι χώροι, για τη δημιουργία νέων Δημοτικών Λαχανόκηπων. Μετά τη χθεσινή απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αυτό καθίσταται εφικτό στις προαναφερθείσες περιοχές.

6. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΓΑΛΑΖΙΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ»

Το Σώμα ενέκρινε την καταβολή 600 € ως συνδρομή του Δήμου στο Πρόγραμμα «Γαλάζιες Σημαίες» για το έτος 2014, όσον αφορά στις ακτές Ανάστασης και Μικρής Μαντίνειας. Η καταβολή θα γίνει στην Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης ως συνδρομή του έτους 2014, σε εφαρμογή της 532/2013 αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου.

galazia-simaia

7. ΔΑΝΕΙΟ ΓΙΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

Εγκρίθηκαν η σύναψη δανείου ύψους μέχρι 1.220.000 € για τη σύνταξη πολεοδομικών μελετών και οι όροι συνομολόγησης αυτού. Το δάνειο θα χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη εξόδων για πολεοδομικές μελέτες και πράξεις εφαρμογής. Εκτιμάται ότι ούτε το 50% του ποσού δε θα απαιτηθεί, λόγω χαμηλών αμοιβών των μελετητών. Από το δάνειο θα πληρωθούν οι εξής μελέτες:

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

  • πολεοδομική μελέτη της περιοχής Ανατολικής Παραλίας Καλαμάτας, που ορίζεται προς ανατολάς από το δυτικό όριο της πολεοδομικής μελέτης Παραλίας Βέργας, προς δυσμάς από τη διαμορφωμένη οδό Κρήτης στο ανατολικό όριο της ιδιοκτησίας Σταύρου Παπαδόπουλου, νότια από την οδό Ναυαρίνου και βόρεια από την προτεινόμενη από το εγκεκριμένο ΓΠΣ επέκταση της οδού Κρήτης. Η περιοχή, εκτάσεως 410 στρεμμάτων, προορίζεται από το εγκεκριμένο ΓΠΣ για χρήσεις τουρισμού και αναψυχής

anat-paralia

ΠΡΩΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΖΕΠ, ΠΛΗΣΙΟΝ ΠΛΑΚΩΤΩΝ

  • πολεοδομική μελέτη της περιοχής της πρώην δυτικής ΖΕΠ. Πρόκειται για περιοχή η οποία αρχικά είχε προταθεί με το ΓΠΣ του έτους 1986 ως Ζώνη Ενεργού Πολεοδομίας και βρίσκεται μεταξύ του εγκεκριμένου σχεδίου πόλης της δυτικής και της βόρειας συνοικίας και της περιοχής Πλακωτά. Μετά την παρέλευση πενταετίας από την κύρωση του ΓΠΣ η ζώνη αυτή αυτοδίκαια αποχαρακτηρίστηκε από ΖΕΠ, λόγω μη υλοποίησής της. Προωθείται, όπως προτείνεται με το ισχύον ΓΠΣ, η πολεοδόμηση αυτής της περιοχής, εμβαδού 270 στρεμμάτων. Το δάνειο θα χρησιμοποιηθεί για τις μελέτες πολεοδόμησης και πράξης εφαρμογής και όλες τις προαπαιτούμενες μελέτες.

plakwta

ΠΡΑΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΒΕΡΓΑΣ

  • Μελέτη πράξης εφαρμογής της πολεοδομικής μελέτης Παραλίας Βέργας. Η περιοχή έχει επιφάνεια 1.315 στρεμμάτων περίπου. Μετά την επανέγκριση του σχεδίου πόλης θα πρέπει να συνταχθεί η πράξη εφαρμογής. Το δάνειο θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση της εκπόνησης πράξης εφαρμογής.

verga

ΠΡΑΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ

  • Μελέτη πράξης εφαρμογής της πολεοδομικής μελέτης Μικρής Μαντίνειας. Αφού εκδοθεί και δημοσιευθεί σε ΦΕΚ το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα για την έγκριση του σχεδίου πόλης, θα πρέπει να συνταχθεί η πράξη εφαρμογής, όσον αφορά στην παραπάνω περιοχή, εκτάσεως 1.125 στρεμμάτων.

mantineiA

8. ΕΚΘΕΣΗ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ»

Τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου έδωσαν την έγκρισή τους για τη διοργάνωση έκθεσης με τίτλο «Ελληνική Παραδοσιακή Ναυπηγική». Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί από 14 ως 26 Μαρτίου στο Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο και θα παρουσιασθούν από τον Παναγιώτη Σοφικίτη, συνταξιούχο καθηγητή, ο οποίος τα κατασκευάζει, πιστά αντίγραφα ελληνικών πλοίων διαφόρων περιόδων, καλύπτοντας το διάστημα από το 15ο αιώνα π.Χ. έως σήμερα.

ploia ploia 1  

Η κατασκευή των μοντέλων γίνεται κυρίως από ξυλεία ειδικά επιλεγμένη, τα κομμάτια τυγχάνουν επεξεργασίας με όλους τους κανόνες της Μικροναυπηγικής και βάφονται με ειδικά βερνίκια ώστε να αντέχουν στο χρόνο. Με τα μοντέλα των πλοίων του κ. Σοφικίτη θα παρουσιασθεί στο κοινό και ιδιαίτερα στους μαθητές η δημιουργία, ιστορία και εξέλιξη του Ναυτικού των Ελλήνων. Στους σκοπούς της έκθεσης περιλαμβάνεται ακόμα η μελέτη και τεκμηρίωση της ναυτικής μας κληρονομιάς, καθώς και η παροχή του εναύσματος για ίδρυση μουσείου ναυτικής τέχνης στην Καλαμάτα.

Σημειώνεται πως ο δημιουργός των υπό κλίμακα αντιγράφων πλοίων έχει εκφράσει την πρόθεση να τα δωρίσει στο Δήμο Καλαμάτας.

9. ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΧΩΡΩΝ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΚΟ & ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ «ΕΛΠΙΔΑ ΑΡΙΟΣ»

Εγκρίθηκαν οι όροι της σύμβασης χρησιδανείου για την παραχώρηση της χρήσης στον Αθλητικό & Μορφωτικό Σύλλογο «Ελπίδα Άριος» α) της κύριας αίθουσας, εμβαδού 300 τετρ. μέτρων περίπου, των κτηριακών εγκαταστάσεων του πρώην Αγροτικού Συνεταιρισμού Άριος, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως χώρος άθλησης της ομάδας βόλεϊ του Συλλόγου, μέχρι την έναρξη υλοποίησης του έργου μετατροπής του κτηρίου σε εκθετήριο (έχει υποβληθεί πρόταση στο Πρόγραμμα Leader) και β) της κύριας αίθουσας, εμβαδού 20 τετρ. μέτρων περίπου, του ορόφου του Δημοτικού Καταστήματος Άριος, μαζί με τον υπάρχοντα εξοπλισμό επίπλων (ντουλάπες, γραφείο, καρέκλες κ.λπ.), προκειμένου να χρησιμοποιηθεί από τον Σύλλογο ως αναγνωστήριο, για 5 έτη.

dk-aris

10. ΓΗΠΕΔΟ ΣΤΑ ΛΑΙΪΚΑ

Εγκρίθηκαν οι όροι της σύμβασης χρησιδανείου για την παραχώρηση από τα αδέλφια Νικήτα και Σταυρούλα Κάρτσωνα στο Δήμο Καλαμάτας της χρήσης έκτασης 13.425,60 τ.μ., στα Λαίϊκα. Σκοπός είναι η κατασκευή γηπέδου ποδοσφαίρου με δαπάνες του Δήμου, βόρεια των Λαιΐκων, στην περιοχή των πρώην λατομείων. Στο δημοτικό γήπεδο που θα διαμορφωθεί, θα δοθεί το όνομα «Ιωάννης Νικήτα Κάρτσωνας». Ο κύριος και η κυρία Κάρτσωνα δεν δικαιούνται να καταγγείλουν τη σύμβαση αυτή πριν την πάροδο 15 ετών από την υπογραφή της, ενώ η διάρκεια της συμβάσεως είναι αορίστου χρόνου.

Ο Δήμος Καλαμάτας εκφράζει ευχαριστίες στα αδέλφια Νικήτα και Σταυρούλα Κάρτσωνα.

gipedo-leika

11. ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΑΡΧΕΙΩΝ

Εγκρίθηκε ο ορισμός δημοτικών συμβούλων σε επιτροπές, ανά Διεύθυνση και Υπηρεσία, για την εκκαθάριση των αρχείων, λόγω της επικείμενης μεταστέγασης των υπηρεσιών του Δήμου στο νέο Δημαρχείο.

12. ΜΕΤΑΣΤΕΓΑΣΗ ΤΟΥ ΚΕΠ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου ενέκριναν τη μεταφορά – μεταστέγαση του ΚΕΠ 260 από το Διοικητήριο στο ισόγειο του νυν Δημαρχείου, στην οδό Αριστομένους 28. Τούτο θα συμβεί όταν οι υπηρεσίες του Δήμου μετεγκατασταθούν στο νέο Δημαρχείο (παλιό Νοσοκομείο). Για τη μεταστέγαση του ΚΕΠ πρέπει να λαμβάνεται πάντοτε μέριμνα ώστε να επιτυγχάνεται η ορθότερη γεωγραφική θέση προκειμένου να εκπληρώνεται ο σκοπός για τον οποίον ιδρύθηκε, δηλαδή η εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων, όπως και να τηρούνται οι προδιαγραφές στέγασης των δημοσίων υπηρεσιών και οι χώροι να είναι προσβάσιμοι στα ΑμεΑ. Η μεταστέγαση θα πραγματοποιηθεί κατόπιν ενημέρωσης και έγκρισης της υπηρεσίας ΔΟΛ ΚΕΠ.

kep

13. ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΕΡΓΑΤΩΝ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Το Δημοτικό Συμβούλιο παρέσχε την έγκρισή του για την πρόσληψη 30 εργατών πυροπροστασίας, με δίμηνη σύμβαση εργασίας, ώστε να καλυφθούν οι περιοχές αυξημένου κινδύνου κατά την αντιπυρική περίοδο του 2014.

dasopirosbesi

iso

govgr

wifi4eu

Contact

99 Athinon str, Kalamata ZIP 24 134

  • dummy(+30) 27213 60700

  • dummy(+30) 27213 60760

  • dummy polites@kalamata.gr

© Copyright

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

2024

gcloud