Στο κείμενο που συνοδεύει τα σχέδια του «Μνημείου Φωτός» ο κ. Λαμπρινίδης αναφέρει:
«Επίπονα τα δύο τελευταία χρόνια έχω εστιάσει τη δημιουργική μου δράση στη μελέτη της ολοκλήρωσης της μνημειακής γλυπτικής μου εγκατάστασης με τίτλο «ΜΝΗΜΕΙΟ ΦΩΤΟΣ » για την κεντρική πλατεία της Καλαμάτας. Πρόκειται για ένα σύγχρονο μνημείο της ιστορίας μας, ύψους 3,4 μ. πλάτους 6,84 μ., από μέταλλο, λευκό μάρμαρο και φωτογλυπτικά στοιχεία, ανθεκτικό στις εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες.
Η χωροθέτηση αυτού του σημαντικού έργου έχει ως σκοπό να σηματοδοτήσει το νέο πρόσωπο της Καλαμάτας, 200 χρόνια μετά από την Ελληνική Επανάσταση, που αποτελεί εφαλτήριο ελευθερίας για όλο τον κόσμο. Παράλληλα, αυτό το έργο θα προκαλεί τη μνήμη ως πηγή φωτός για την ανθρωπότητα, αφού η Καλαμάτα είναι η πρώτη ελληνική πόλη που απελευθερώθηκε, με αναίμακτο και υποδειγματικό τρόπο, στην οποία συστάθηκε η Μεσσηνιακή Γερουσία, η πρώτη μορφή κεντρικής διοίκησης των επαναστατημένων Ελλήνων και με την ευθύνη της πόλης από την οποία εκδόθηκε η «Προειδοποίησις προς τας Ευρωπαϊκάς αυλάς», το πρώτο επίσημο διπλωματικό έγγραφο του Αγώνα.
Στην αρχή με υλικό τρόπο (με κόκκινα στοιχεία μαρμάρου) και μετά σαν φως (με δέσμη φωτός που ενώνει γη και ουρανό).
Το μεταβατικό στοιχείο είναι η Επανάσταση (το στοιχείο κείμενο «Προειδοποίησις προς τας Ευρωπαϊκάς αυλάς») τοποθετείται στην ένωση του οριζοντίου με το κάθετο.
Το έργο μου αναπτύσσεται σε τρία βασικά γλυπτικά στοιχεία με επιμέρους εικαστικές ενότητες:
- Πρώτο στοιχείο – οριζόντιο (μάρμαρο)
Το στοιχείο αυτό είναι δομικό και γενεσιουργό της όλης εικαστικής σύνθεσης του μικρότερου όγκου δηλ. του κυλινδρικού μεταλλικού και μαρμάρινου στοιχείου και του φωτός.
Με την μορφή εικαστικού αναπτύγματος και με δημιουργικές αναφορές στην αρχαιοελληνική σπείρα- κοχλία, συμβολίζει την διάσταση του γεγονότος της Ελληνικής Επανάστασης, και εστιάζει στην δυναμική που ετοιμάζει την πραγματοποίηση της.
Η οριζόντια διάσταση περιγράφει τον ανακείμενο αλλά μη καθεύδοντα ελληνισμό.
Η λέξη «ελευθερία», γραμμένη σε όλες τις γλώσσες του κόσμου, πάνω σε ανάγλυφες πλάκες μαρμάρου, υμνεί την πολυτιμότητα της ελευθερίας σε όλα τα έθνη και όλους τους λαούς.
- Δεύτερο στοιχείο, κάθετο -μεταβατικό (μέταλλο και μάρμαρο)
Το αυθεντικό κείμενο «Προειδοποίησις προς τας Ευρωπαϊκάς αυλάς», με 2455 γράμματα, χωρισμένο σε 4 στοιχεία γραμματικών ενοτήτων, τοποθετείται εκεί που ενώνονται το κάθετο με το οριζόντιο στοιχείο του έργου.
Μέρος των γραμμάτων και συγκεκριμένα τα δύο στοιχεία γραμματικών ενοτήτων που αποδίδονται με εικαστικό τρόπο, είναι αποτυπωμένα πάνω σε ένα μεταλλικό κυλινδρικό στοιχείο, διάτρητα και διαπερατά από το φως. Οι επόμενες δυο ενότητες γραμμάτων δίνονται εξώγλυφα, ιδιαίτερα δυναμικά και στιβαρά στο μάρμαρο. Έτσι λοιπόν έχουμε στα δυο κάθετα στοιχεία μετάλλου, δυο λευκού μαρμάρου και 4 κόκκινου μαρμάρου ως μετουσίωση της οριζόντιας διάστασης σε κάθετη.
Ο αγώνας της έγερση που οδηγεί στην αναγέννηση.
- Τρίτο στοιχείο, κάθετο ( δέσμη φωτός ατέρμονων διαστάσεων)
Το φωτογλυπτικό αυτό στοιχείο οπτοκοποιεί την έννοια ελευθέρια, ως άυλη συνέχεια των υλικών κάθετων γλυπτικών στοιχείων.
Μια «δέσμη φωτός» ξεκινά από το κέντρο του έργου, στην καρδία της πόλης της Καλαμάτας και ανεβαίνει ως στον ουρανό κάνοντας αισθητή την παρουσία της.
Η έννοια της θυσία για την ελευθέρια, σαν δέσμη φωτός, ενώνει την γη με τον ουρανό.
Ο Δήμος Καλαμάτας παρουσιάζοντας αυτό το έργο, προβάλει τη σημασία της σύγχρονης γλυπτικής και του ρόλου της στο δημόσιο τοπίο και τονίζει την ιστορική και την σύγχρονη πλευρά της πόλης μας».