Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech

Επαναληπτικές ασκήσεις στους χρόνους των ρημάτων

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπίτζα Ρεβέκκα

Ηλικία: Ε-ΣΤ Δημοτικού

Απαιτούμενα υλικά: υπολογιστής/κινητό, εκτυπωτής, γόμα, μολύβι

Εκτιμώμενη διάρκεια: 60 λεπτά

Πηγή δραστηριότητας: http://5dim-p-falir.att.sch.gr/autosch/site2/?page_id=1993

Σκοπός της δραστηριότητας είναι να τα παιδιά να ξαναθυμηθούν τους χρόνους των ρημάτων και την ορθογραφία των καταλήξεων.

Περιγραφή δραστηριότητας:

Αφού μελετήσεις και θυμηθείς ό,τι έχουμε πει για τους χρόνους των ρημάτων

1

δοκίμασε να τους «φορτώσεις» στα βαγόνια

https://e-didaskalia.blogspot.com/2020/03/xronoi-rimatwn.html

και στη συνέχεια συμπλήρωσε τις εργασίες που ακολουθούν

1) Συμπλήρωσε τα κενά του παρακάτω πίνακα

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ

          ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ

          ΑΟΡΙΣΤΟΣ

          ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ

 

          ανεβαίναμε

   

σταματούν

     
 

          έσπρωχνα

   
   

          βρήκε

 

προσπαθείς

     
     

          έχετε ετοιμαστεί

2) Κάνε χρονική αντικατάσταση στο ρήμα θα έχουν εξαφανιστεί

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ

 

ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ

 

ΑΟΡΙΣΤΟΣ

 

ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙΚΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ

 

ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ

 

ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΜΕΝΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ

 
  • Ποιοι από τους παραπάνω χρόνους είναι

Παροντικοί?………………………..           ………………………..

 

Παρελθοντικοί? ………………….           …………………………           ………………………………

 

Μελλοντικοί? ……………………..           …………………………           ………………………………

 

3) Ξαναγράψε τις προτάσεις βάζοντας τα ρήματα

  • Στον αόριστο

 

  • Όταν τον βλέπει , χαίρεται πολύ.

………………………………………………………………………………….

  • Οι πολίτες δυσανασχετούν, γιατί οι περιορισμοί παραμένουν πολύ αυστηροί.

………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Την άνοιξη τα αποδημητικά πουλιά ταξιδεύουν και έρχονται στη χώρα μας.

……………………………………………………………………………………………………………………

  • Στον συνοπτικό μέλλοντα

 

  • Τα παιδιά καταλαβαίνουν και εφαρμόζουν τους κανόνες υγιεινής για την προστασία από τον ιό.

…………………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………

  • Το Σάββατο πέρασα από το σπίτι σου και δανείστηκα το ποδήλατό σου.

……………………………………………………………………………………………………………….

  • Εσύ βοήθησες στο πότισμα του κήπου και η αδερφή σου έβγαλε βόλτα τον σκύλο σας ;

……………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………...

4) ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΤΑΛΗΞΕΩΝ ?-με ή -μαι

                                             -τε ή -ται

Μελέτησε τα παρακάτω και εξασκήσου παίζοντας

http://users.sch.gr/parantoniou/askiseis/glwssa_enot2ask11.htm

Προσπάθησε να μην κάνεις κανένα λάθος τις παρακάτω προτάσεις τώρα που θυμήθηκες τι πρέπει να προσέχεις

  • Βεβαιωθεί….. ότι έχε…. πάρει όλα τις τα πράγματα από το πούλμαν .
  • Μη μιλά… δυνατά , γιατί κοιμά….. το μωρό.
  • Πού βρίσκε…. ο Άλκης;
  • «Μην γκρινιάζε…. Και οι δυο τις, το φαγητό ετοιμάζε…..», είπε η μαμά στον Βαγγέλη και στη Δέσποινα
  • Το οδοντιατρείο τις κυρίας Τίνας βρίσκε…… κοντά στο σχολείο.
  • Όταν το βιβλίο είναι ενδιαφέρον , ξεχνιέ…. και διαβάζω με τις ώρες , είπε η Νεφέλη.
  • Χαίρο…. κάθε φορά που παίζου…   μαζί.

5) Τελευταία δοκιμασία παίζοντας με τις καταλήξεις!

http://e-didaskalia.blogspot.com/2019/06/tetai.html

2

iso

govgr

wifi4eu

Contact

99 Athinon str, Kalamata ZIP 24 134

  • dummy(+30) 27213 60700

  • dummy(+30) 27213 60760

  • dummy polites@kalamata.gr

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech